2022/02/27

HEZIKETA AFEKTIBO SEXUALA TXIKI -TXIKITATIK

 

Astean zehar nire baitan  bor-bor ibili diren  hurrengo ideia nagusiak

  •     Hezkuntza afektibo-sexualaren  lana gugandik hasi beharko da. Beharrezkoa da barnera begira jarri eta gure barrenean ibiliz sinzeroak izatea aitortzeko eta aztertzeko gure mugak, ahuldadeak, beldurrak eta  ezintasunak,    gure potenzialidadeak ahaztu barik
  •    Afektibitatearen esanhaia oso abesgarria iruditu zait, polita;  harreman positiboak gure buruarekiko, beste perstonekiko eta naturarekiko .
  •      Sexu eta sexualitate terminoen arteko   bereizketa garrantzitsua iruditzen zait, aldi berean inportantea da sexualitatea eraikuntza sozial moduan ulertzea.  Sexualitatea naturak emandako zerbait bezala ikusi da eta  ikuspen determinista horrek heziketa afektibo sexuala modu negatibo batean eragotsi  du .
  •         Nire ustez, harreman afektibo-sexuala adieraztean, generoaren ikuspegia sartzen ari gara adierazpen horretan. Zergatik? Harreman afektiboa harreman positiboa izango da  eta positiboa, eraikitzailea, berdintasunezkoa ezin izango da izan,  harreman horren barruan emakumeen aurkako indarkeria edozein modutan legitimatzen den bitartean.
  •         Heziketa afektibo sexualarekin  HHtik  hastea
  •         Izaki sexuatuak gara eta gure ikasleak,  gure seme-alabak sexualitatearen inguruko informazioa bilatu edo aurkituko dute . Guk ezer egin ezean pornoa  izango da informazio iturria eta pornoak plazaraten dituen eredu matxista eta irreal guztiak barneratuko dituzte.

Baliabideen artean ezin dut aipatu gabe utzi Hezkidetzaguenko 7. Zutabea: Berdintasunezko hezkuntza afektibo eta sexuala non ondo  zehaztuta HHtik BDHko 4.mailara arte jarduerak jasotzen diren.

Ikasgelan sexu heziketa lantzeko eskuliburua ere post batzuetan jasota dago baina berriro hemen aipatu eta jasotzen dut  

 Aurreko edizioetako Hezkideta afektibo sexuala izeneko post-a aukeratu dut. Emandako baliabideez gain  pertsonen artean errespetuzko jarrerak garatzearen  garrantzian zentratzen du bere gogoeta. 

 Eremu hezitzaileetan/jendartean lantzeko erronka nagusia nire ustez: 

Gure barneko mugak gainditzea,  gizarte heteropatriarkalak sortutako mugak gainditzea eta eskoletan hezkuntza afektiboa sexuala  txiki-txikitatik jorratzea;  aldi berean normaltasun eta aniztasun anitzen terminoen erabileran inplizituki dagoen dikotomia gaindituz, jendarte osasuntsuagoa eta askeagoa eraikitzen joan

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina