2018/03/05

Eskola gune segurua



Hamaika identitatek topo egiten dugu
Eskolan egunero. Aniztasunaren isla gara eta
Zeinu bihurtu dugu, aldarrikapen bero.
Kultura, erritmo eta gaitasunekin batera, ez

Ahaztu, izateko eta sentitzeko modu anitzak gero!
Fabore handia eginen baitiegu
Ezberdin sentitzen diren horiei, seguru.
Kenduz “neska- mutil” etiketak
Topatuko ditugu pertsonak: kolore zehatzik gabeak;
Izateko modu mugagabeak
Bihotz, gorputz eta buru askeak.
Orduan bai, euren bideak aukeratzeko burujabeak

Sasi guztien gainetik
Eta laino guztien azpitik
Xuxurlatuko diogu elkarri
Utikan arraroaren kontrako inkisizioari!!
Arrarotasuna ikusgarri eginez
Lortuko dugu hau aukera bilakatzea eta
Aniztasuna aberastasun bihurtuz horrela




Ni nerabea nintzenean, ikastetxean, sexualitatearen alde negatiboak besterik ez genituen ikasten: “ez egin, egiten baduzu jarri kondoia eta ez baduzu kondoia jartzen, haurdun geldituko zara edo HIESa harrapatuko duzu”. Hauek ziren jasotzen genituen mezuak. Bai. Sexualitatearen gainean jasotzen genuen informazioak gehien bat prebentzioarekin zerikusia zuen. Nire garaian plazerrari buruz ez ziguten ezer esan, are gutxiago masturbazioa edo maitatzeko modu desberdinak egon zitekeela. Homosexualitatea gaixotasuna ez zela argi utzi baziguten ere, ez-ohikoa zelakoan aurkezten zuten.

Ikastetxeetan, aurrera pauso handiak eman dira gu nerabeak ginenetik. Baina zein da gaur egun, ikastetxeetan lantzen den hezkiketa sexuala? Gure ikasleek informazio gehiago eta egokiagoa jasotzen dute? Gaurko nerabeek naturaltasunez mintzatzen dira sexualitatearen inguruan? Irakasleria formatuagoa dago? Familiek ardura handiagoa hartu dute eta errazago mintzatzen dira seme-alabekin?

Irekiagoak bagara ere dauden eredu sexual anitzen aurrean, iraganeko hainbat mamu gainditu gabe geratu dira: Desira ugalketarekin nahasten dugu, plazerra lortzeko modu garrantzitsuena koitoa dela diogu, emakumearen nahiak, gizonezkoen menpe jarraitzen dute egoten eta kapitalismoaren hedakuntzari esker, sexua, beste edozein ondasun bezala kontsumorako produktua bilakatu da.


DESIRA            è UGALKETA
PLAZERRA      è KOITOA
EMAKUMEA   è MENPEKOA
SEXUA    è KONTSUMO PRODUKTUA
ANIZTASUNA è IKUSTEZINA


Aldi berean gure ikasleen eskema mentalek aldatu gabe darraite: neskek eta mutilek modu desberdinean bizitzen dute sexualitatea eta mezu desberdinak jasotzen dituzte.


NESKAK
MUTILAK
SEXUALITATEA
Kontrolatu beharrekoa
Kontrola ezina, geldiezina
SEXU ESPERIENTZIA
Ezin da hitz egin
Ospea dakar
SEXU HARREMANAK
Maitasuna erdigunean
Maitasuna ez dago erdigunean
SEXU HARREMANEI LOTUTAKO ETIKETAK
Urdanga, estua
Mutil puxka, zangar
MITOAK
Printze urdina, laranja erdia
Emakumeak mutilen menpe
ANIZTASUNAREN AURREAN
Irekiagoak
Beraien maskulinitatea azpimarratu beharra


Eta testuinguru honetan zer egin dezake eskolak?

Eskolak baloreen transmisioa ahalbidetu behar du: errespetua, begirunea, enpatia, elkartasuna, adiskidetasuna... eta beraz ezinbestekoa da irakasleen sensibilizazioa. Beste hainbat gairekin gertatzen den bezala, heziketa sexuala ezin da geratu irakasle militantearen eskuetan soilik. Denon ardura baita.

  
Nire ustez, ikasgaian aipatu direnen artean, erronka garrantzitsuenak honako hauek dira:

- Irakaslegoaren formakuntza

- Eredu hetereonormalaren adibideak identifikatzea eta ez errepikatzea

- Sexualitate eredu anitzak bistaratzea

- Sexualitate eredu anitzak ikastetxeko diskurtsoan barneratzea eta normalizatzea

- Hizkuntza hezkidetzailea sustatzea eta esapide sexistak eta LGTBIQfobikoak aldentzea

- Aniztasunaren presentzia sustatzen duen material didaktikoa eskura izatea


Aste honetan gaiaren inguruko baliabide artean honako hauek proposatzen dizkizuet:

Crhysallis gida




                                                                 Ortzadar gara gida



Emozioak lantzen


 Heziketa sexuala



Eta aurreko ikaskideen posten artean, Maite Magisteritzarena aukeratu dut:


Honetan agertzen diren bideoak asko gustatu zaizkit:




Hurrengo arte lagunak



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina