2017/01/16

ERREPRESENTAZIOA ETA DENBORA, HIRIGINTZAREN GENERO IKUSPEGIA



Aste honetan aztertzen ari garen gaiaren  inguruan, beharrezkoa iruditzen zait egun gure instituzioen esku dauden hirigintza eta berdintasun politiken arteko harremana aztertzea. Honek eragin zuzena  du errepresentazioaren eta espazioen erabilpen eta egokitasun mailarengan, eta  hemen ere sartzen da gure ikastetxeetako  espazioen banaketa eta erabileraren afera.



Gure hiri eta herrien egituretan errepresentazioa eta  genero ikuspegiaren araberako espazioen banaketa diseinatu ahal izateko, beharrezkoa da hirigintzak bere baitan garatu dezaken esparru soziologikoa lantzea.  Arlo teknikoak  gai izan behar du egitura sozialarengan  duen eragina ikusi eta lekuan lekuko  gizarteak dituen beharrei aurre egiteko.  

Beharrezkoa da egiten edo eraikitzen den guztiari  genero ikuspegia txertatzea eta orain arte egituratuta dugunaren  inguruan hausnarketa bideratu eta dagozkion neurri zuzentzaileak bideratzea, honen barne errepresentazioarena  garatu  behar den arloa izanik. 

                Adierazgarriak dira dagoeneko herri askotan aurrera eraman diren ekimenak, ikus:





Ikusten ez dena, ez da existitzen eta ikusgai egitearen erronkari aurre egiteko gai izan behar gara gizartearen arlo guztietan genero ikuspegia izatearen garrantzia bideratzeko. Beraz, hau horrela, eskolaren zeregina funtsezkoa da, orain artekoa errotik aldatzeko duen ahalmena dela eta.




Aurreko urteko ekarpenen artean Andurena aukeratu dut, bertan urbanismoaren garrantzia eta izan dezaken gaitasun  eraldatzailea aipatzen bait ditu.


Eremu hezitzailearen erronkak:

-       -    Erantzunkidetasuna landu beharra dago denboraren erabilerari buruz hausnartu eta eraldaketa ahalbideratzeko.

-      -     Eskolako espazioen genero araberako azterketa, patioa, gune amankomunak,  ikasgeletan guneen banaketa….eta hartu beharreko neurrien aplikazioa planean txertatu.

-       -    Gure ikasleek kontsumitzen duten ikus entzunezko eskaintzaren analisia ikasgeletan.


-        -   Ikasleekin gure herri eta hirien antolamendua lantzen denean, errepresentazioaren gaia landu eta emakumeen presentzia nola bermatu ikasleekin aztertu.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina