HEZIKETA AFEKTIBO SEXUALA
Eskoletan konturatu
gabe heterosexualitatea indartzen dugu, askotan ezkutuko curriculumaren
bitartez. Ikerketa eta estatistikek ondorioztatzen dute aniztasun afektibo-sexualaren
aurrean eskola ez dela espazio erraza, ezta segurua ere homosexualentzat
adibidez. Alde batetik, curriculum materialek transmititzen jarraitzen dutelako
familia heterosexual nuklearra eredua, estereotipoez betea, eta bestetik,
heziketa afektibo-sexual hezkidetzailerik curriculum esplizituan agertzen ez
delako. Irakurgaian datorren bezala “heziketa afektibo-sexual hezkidetzaileak heteroarautik, genero
jazarpenetik eta sexu binarismotik haratago joan nahi du, pertsonen, harreman
eta bizitza modu desberdinen aniztasuna bistarazi eta normalizatu, nor den
moduan onartua sentitu eta bere afektibitatea eta sexualitatea aske espresatzen
bizi ahal izateko.” .
Heziketa afektibo-sexual hezkidetzailea hezkuntza eremu guztietara
zabaldu eta sexualitateen diskurtsoak beren espresio anitzekin ikastetxeko
harreman esparru guztietan integratu behar da. Hau lortzeko, irakurgaian
proposatzen den dekalogoa funtsezkoa iruditzen zait.
Iazko post-etatik honako hau aukeratu dut:
Aste honetako gai hau jorratzeko Berdindun honako txosten hau aukeratu dut,
batez ere eskolan lantzeko:
Hau guztia eremu
hezitzailean lantzeko erronkak honako hauek izango lirateke :
· - Eskola-komunitate osoaren sentsibilizazioa eta prestakuntza izatea
hezkidetza ikuspegitik.
· - Emakumeen eta gizonen sexualitatearen inguruko mitoak
deseraikitzea.
· - Maitasun erromantikoa ezbaian jarri.
· -Sexualitatea aniztasunetik landu, aniztasuna normalizatuz eta
heteroarauetatik aldenduz.
· - Material didaktikoetan aniztasunaren presentzia sustatu.
· - Norberaren ezagutza eta onespena sustatu kanon idealak baztertuz.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina