Aste honetan orientazio eta aukeren inguruan
bildutako informazio eta datuek argi utzi didate, oraindik ere, gure gizartean eta batez ere, lan merkatuan, desoreka handiak
ematen direla generoaren arabera. Guzti hori, gizartean genero ikuspegia ez
erabiltzearen ondorioa delakoan nago.
Askotan orientazioaren gaia, hezkuntza esparruko
orientatzaileen lana dela uste da, baina hori ez da horrela; guztion lana
baita, ikasleak orientatzearena. Ikasleek egunerokoan jasotzen duten
informazioarengatik beraien ekintzak modu batera edo bestera gauzatzen dituzte.
Horregatik, inguratzen dituenak estereotipo eta sexismoetan oinarritutako
mezuak helarazten badizkiete, hauek, horien baldintzapean egingo dute aurrera. Beraz, argi dago, hezkidetza landu behar den gai bat dela, betiere genero ikuspegia
erabiliz.
Gai honekin lotutako aurreko urteetako sarrerak behatu ostean, gaurkoan Maite A. S. -rena gomendatzea
pentsatu dut. Berak dioen modura “hezkuntza
eragileok genero-ikuspegiaren betaurrekoak kendu gabe aztertu behar dugu zer
gertatzen den, zergatik, zer egin eta nola. Beraz, orientazioa eta aukera
akademikoak ere genero ikuspegitik ikertu, pentsatu eta planifikatzea funtsekoa
da”.
Asko
gustatu zaizkit, baita ere, partekatu dituen bideo ezberdinak. Horietako
batean, ikasgeletan aipatzen ez diren zientzialari emakumeen ekarpenen inguruko
kritika moduko bat egiten da. Azken finean, hezkuntzara gizonezkoen ekarpenak
bakarrik eramaten baditugu, momentu horretatik, orientazio eta aukeren inguruan
genero estereotipoak indartzen besterik ez dugu jarraituko. Elena Simon Rodriguez-ek esan bezala: “Eskolak
ez du genero bazterkeriak sortzen baina elikatu , hezi eta inertziaz
erreproduzitzen du beste norabiderantz ez jokatzeagatik”. Horregatik, ezinbestekoa
izango da, hezkuntza, genero ikuspegia erabiliz planifikatzea.
Gai honi
jarraiki, aste honetan bildutako datu eta baliabide interesgarrienekin ondorengo
aurkezpentxoa egitea erabaki dut, orain arte ezagutzen ez nuen Genial.ly programa
erabiliz. Hona hemen egindako lana:
Amaitzeko, orientazio akademiko hezkidetzailea lantzeko hainbat erronka daudelakoan nago, hala nola:
- Hezkuntza komunitate (irakasle, guraso, ikasle) osoaren formakuntza eta gaiarekiko kontzientziazioa garatzea.
- Berdintasunean oinarritutako hezkuntza afektiboa garatzea, parte hartze parekidea ere sustatuz.
- Bizitza mota eta lanbide anitzen eredu ez-estereotipatuak aurkeztea, lanbide izatearen garrantzia azpimarratuz.
- Hizkuntza hezkidetzailea erabili, estilo agresiboa kolokan jarriz.
- Neska/emakumeen ahalduntzea sustatzea eta beren autokonfiantza handiagotzea; emakumeen ekarpenak eta emakumeak garatutako konpetentziak baloratuz.
- Emakume eta gizonen errepresentazio orekatua islatzea eta elkarren ardura eta zaintza tutoretzan sartzea: elkarbizitza arauak birdefinitu, elkar ardura eta zaintza ardatz hartuta.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina