2018/01/28

AMETS BAT IZAN NUEN



Ametsetan egingo bagenu,… “ Eskola oso antolatuak etortzen zaizkit burura, non detaile txikienak ere bere zergatia, garrantzia du… Eskolako kanpo itxuratik hasita, barruko azpiegituraren plangintza arte. Azpiegitura atsegina, egungo dekorazioa harkorra eta beroa, altzairuak zaindu eta errespetatzen ditugu… Non irakasleriak, hezitzaile hezkidetzaileak dira eta klase magistralak eskeini beharrean ikaste prozesuan bidelagun dira; IKT-ek ematen dituzten aukerak xahutzen saiatzen dira; ikasleriaren partaidetza bultzatzen dute; sormenez, inplikazioz… beteriko lanbide bezala ulertzen dute... Curriculum-ak berdintasuna azpimarratzen du eta genero ikuspegia txertatzeko beharrezkoak diren baliabide ekonomikoak zein pertsonalak bermatzen ditu… Irakaste – ikaste prozesuan, erabiltzen diren baliabideak, ikusentzunezkoak zein liburuak, testuan zein irudietan, ohiko estereotipoekin apurtzen dute, eta emakumezkoen ekarpenak jasotzen dituzte... Heziketa afektibo – sexuala, ikastetxetan ematen da haur hezkuntzatik hasita; aniztasuna eta  guztion eskubideak errespetatzen da… Gatazken konponbidea hitza eta begirunea da… Aniztasunaz gozatzen dugu (bai kulturala, sexuala, erlijoena…)”
 

Baliabide didaktikoak hezkidetzaturik erreza litzateke, hezitzaile hezkidetzaileak bagenitu. Nork aukeratzen ditu baliabide didaktikoak? Hezitzaile hezkidetzaileak bere betaurreko moreak ez ditu kenduko… Beste gauza bat litzateke konfunditzea; akatsen bat egiterik balego; mementoren batean erabaki egokiena ez hartzea posiblea da… Baina nahita inolaz ere ez du egingo, ZIUR!! Betaurreko moreek egunerokotasuna kritika eta autokritika bermatzen ditu… Betaurreko moreak janzten dituzun mementotik…, aurrera egiteko, ibiltzeko, irakurtzeko, espazioan kokatzeko, pertsonak ezagutzeko… betaurreko moreak beharko dituzu…


Curriculum - edukia… emanda etortzen zaigu… zer eman behar den… Horrek ez du esan nahi, nolabait edo moldatzerik ez dagoenik… Edo kritika bultzatzerik ez dugunik… Gainera, orain arte ikusi dugun lez, marko legala dexentea daukagu, hezkidetzaileak izateko… Baina errealitatea, ikastetxeetan sexismoz beteta daude eta ohiko estereotipoak jarraitzen dute.
Era berean hezitzaile hezkidetzaileon zeregina bada, aldaketak aldarrikatzea… eta gaur egungo errealitatearekin bat egiten duten edukiak eskatzea…

Hezkidetzan oinarritutako begirada sustatzeko estrategiarik garrantzitsuena, formakuntza da. Formakuntza eta hezkidetza  aurreaz aurre, gurpil zoro bat eginez, etengabeko biribila sortuz… Formakuntzarekin, hezkidetzaileak izango gara… horrek gure lanean ondorioa izango du… Hezkidetzan hasi eta hezitutako pertsona gehiago izango ditugu…

Aurreko post bat aukeratzekotan, Amaiarena aukeratuko nuke. Baliabide ugariak ematen ditu hezkuntza afektibo sexualerako, eta nire ustez eskolako ahulezietako bat hori delako.
Maite duzunarekin gozatzearen garrantzia, hezkuntzaren xedea ere badelako…

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina