2019/02/28

Aske esperimentatzeko eta espresatzeko gunen beharra



 Aurreko ikastarokideek egindako lanen artean Eider Oleagarena aukeratu dut. Bat nator esaten duenean irakasleok  garela hezkuntza afektibo-sexuala naturaltasunez aurrera eraman behar dugunak.

Eskura jarri diguzuen symbaloo-a oso baliagarria iruditu zait. Ikusitako horien artean, gustatu zait material bat Haur Hezkuntzatik hasita Lehen Hezkuntza osoan lantzeko jarduerak eskaintzen diguna:



Eskolak aske esperimentatzeko eta espresatzeko guneak bihurtzeko, irakasleok hezkuntza afektibo-sexuala nola egiten dugun hausnartzea ezinbestekoa dugu. Ildo honetatik "el amor y la sexualidad en la educación" (Serie de Cuadernos de Educación No Sexista Nº21) izeneko liburuxkan azaltzen dituzten proposamenak hartuko nituzke erronka moduan:

 1.- " Atender al qué y al cómo en las relaciones educativas". Hartu-emanetan, heziz hezten zaituzte.

2.- Beti ari gara hezkuntza sexuala egiten. Ez egitea ere, egitea da.

3.- "Facilitar relaciones y espacios...donde expresar, aprender, nombrar, experimentar,...atendiendo a la intuición...poniendo intención educativa". Ikasi eta irakatsi behar dugu izendatzen, espresatzen eta esperimentatzen.

4.- Zurengandik abiatzea: nor zaren, non zauden, noraino iristen zaren,... (berezko mugak ezagutzea)

Eguneroko ekintzetan ikasleen sexualitateta hezten ari gara curriculum esplizituaren eta ezkutuko curriculumaren bitartez. Beraz, har ditzagun kontuan:

Materialak, istorioak, irudiak, fantasiak,...

Zeri ematen diogun garrantzia, zeri ez,...

Aipatzen ez duguna,...gure gorputzak transmititzen duena

Gure buruari buruz ematen dugun irudia

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina