Aurreko ikastarokideek egindako lanen artean Eider Oleagarena aukeratu dut. Bat nator esaten duenean irakasleok garela hezkuntza afektibo-sexuala naturaltasunez aurrera eraman behar dugunak.
Eskura jarri diguzuen symbaloo-a oso baliagarria iruditu zait. Ikusitako horien artean, gustatu zait material bat Haur Hezkuntzatik hasita Lehen Hezkuntza osoan lantzeko jarduerak eskaintzen diguna:
Eskolak aske esperimentatzeko eta espresatzeko guneak bihurtzeko, irakasleok hezkuntza afektibo-sexuala nola egiten dugun hausnartzea ezinbestekoa dugu. Ildo honetatik "el amor y la sexualidad en la educación" (Serie de Cuadernos de Educación No Sexista Nº21) izeneko liburuxkan azaltzen dituzten proposamenak hartuko nituzke erronka moduan:
1.- " Atender al qué y al cómo en las relaciones educativas". Hartu-emanetan, heziz hezten zaituzte.
2.- Beti ari gara hezkuntza sexuala egiten. Ez egitea ere, egitea da.
3.- "Facilitar relaciones y espacios...donde expresar, aprender, nombrar, experimentar,...atendiendo a la intuición...poniendo intención educativa". Ikasi eta irakatsi behar dugu izendatzen, espresatzen eta esperimentatzen.
4.- Zurengandik abiatzea: nor zaren, non zauden, noraino iristen zaren,... (berezko mugak ezagutzea)
Eguneroko ekintzetan ikasleen sexualitateta hezten ari gara curriculum esplizituaren eta ezkutuko curriculumaren bitartez. Beraz, har ditzagun kontuan:
Materialak, istorioak, irudiak, fantasiak,...
Aipatzen ez duguna,...gure gorputzak transmititzen duena
Gure buruari buruz ematen dugun irudia
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina