Pasaden urteko post-a Argiñena
hartu dut:
Hasieran egiten
duen acrostikotik hasita, Islandiari buruz egindako aipamenak eta aurkezten
duen bideoa oso egokiak direla uste dot. Egin beharreko pausuei buruz,
jarritako argazkiak oso egokiak dira, oso adierazgarria da.
Ezin dugu esan
gauzak aldatzen ari ez direnik, baina kontua da aldaketaren abiadura eta
eragina. Jendarte honetan gertatzen den bezala, arlo honetan ere bereizketa
argi dago. Datuak horrela adierazten dute: txostenean agertzen diren PISA-ren
datuak, eta hainbat webgunetan ikus daitekenez.
Matrikulatutako
ikasleak zientzia eremuen eta sexuaren arabera 2013-14
Gradu-ondoko
berezko tituluetan matrikulatutako ikasleen banaketa, sexuaren arabera
Era ofizialean berdintasuna dago, hezkidetza kontuan izaten da,
baina errealitatean: curriculuma androzentrikoa da, hizkuntzaren erabilpena
erdi-purdikoa, espazioak eta baliabideak genero-rolen arabera, partaidetzan
zailtasunak, neskei arreta gutxiago eta esaten dutenari balio eskasagoa.
Oraindik espektatiba bereiziak daude, lanen irudikatzean zer esanik eta etxeko
ardurak eta zaintza-lanak partekatu behar dira.
Nire semea mekanizado-ko erdi mailako formazio ziklo bat
egiten ari da. Bere klasean, 23 ikasletik neska bakarra dago. Kurioso da, zeren
eta, dirudienez, ikasketak bukatu ondoren, lan egiteko aukera nahiko handia
omen da. Ala eta guztiz ere, hau da egoera. Aldiz, administrazioko erdi-mailako
zikloan egoera berdina da, baina alderantziz, mutil bakarra dago.
Datu hauek
2016-17 ikasturtekoak dira. Bertan, Lanbide Heziketan (erdi maila zein goi
mailako familia ezberdinetan) matrikulatutakoen kopurua agertzen da, sexuaren
arabera.
14-500 gizonezko,
9300 emakumezko erdi mailako zikloetan eta 21.000, 13.500 goi-mailakoetan.
Azpimarratzekoa da zeintzuk familietan ematen diren alderik nabarmenak. Neska
gehiago dago familia hauetan:
ü Administrazioa eta kudeaketa.
ü Irudi pertsonala.
ü Osasun saila
ü Zerbitzu sozio-kulturalak eta komunitatearentzakoak.
ü Ehungintza, jantzigintza eta larrugintza.
Beste batzuetan,
emakumezko gehiago egon arren, ez dago alde nabarmenik. Hainbat familietan
gehiengo nagusia gizonezkoa da.
Hona hemen baliabide batzuk Lanbide Heziketako
familia horietako batzuk neskengana hurbiltzeko
Erronkarik nagusienak:
ü Tutoretza planetan, Lehen Hezkuntzatik,
gai hau, sistematikoki ezartzea, planak eta jarduerak zehaztuta.
ü Curriculuma errebisatzea eta, behar den
guztietan, aldaketak egitea.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina