Izenburu bezala II.
Hezkidetzaren Planarena hautatu dut, aste honetako gaiarekin lotuta dagoelako.
Gaian zehar jorratutako hiru ideia azpimarratu nahi ditut:
Aurreko ikastarokideen artean Marivi
Fernandezen posta aukeratu dut. Oso ondo argudiatuta eta material
interesgarri eta berri pila, haien artean: “Decálogo para los hombres europeos
en materia de corresponsabilidad”
Eskola osoan lantzeko hainbat planteamendu/eredu/programa
egoki aipatuko ditut.
- Pentazitate eredua: trataera integratzailea, hezkidetzailea eta irakasle guztion inplikazioa eskatzen dena.
- Bizikasi ikasmaterialak LHko 5.-6. eta DBHko 1.-2. mailentzat: materiala prestatuta dago hainbat ikuspegi txertatuz: hezkidetza, hezkuntza emozionala, egitura-teknika kooperatiboak eta kohesiorako-harremanetarako dinamikak.
- Programa Golden 5. Gipuzkoan asko garatu da eta mooddle batean material guztiak daude zintzilik. Mari Jose Lerak emandako hitzaldi baten bideoa txertatzen dut Golden 5 programa ezagutzeko.
- Programa Tutoría entre iguales. Berdinen arteko tutoretza bultzatzen da. Ikasle nagusienak txikien ardura hartzen dute eta tutore modukoak izango lirateke. Oso emaitza onak ematen dituen estrategia da.
Hezkuntzan lantzeko erronkak:
- Eskola komunitate osoa sentsibilizatu tratu onen inguruan, eta gaiaren inguruan lankidetza sustatu.
- Autoezagutza lantzeko dinamikak sustatu, norbanakoaren alderdi on guztiak identifikatuz.
- Curriculumean, zeharka, arlo eta une guztietan, adimen emozionala txertatu.
- Ikasleak ikastetxearen antolamenduan eta arautegia egitea eta aplikatzerakoan inplikatzea. Ikastetxea eta honen antolakuntzaren parte sentitzen badira bere sentituko dute eta dena ondo joan dadila gehiago saiatuko dira.
- Harremanetarako estrategiak garatzen lagundu ikasleei, bereziki kalitatezko komunikazioa ahalbidetzeko baliagarriak izan daitezkeenak. Eta gu ere, irakasle bezala, horretan saiatu, ereduak izan.
- Eguneroko harremanetan ematen diren tratu txarrak identifikatzea, hausnartzea, kritika gauzatzea eta erreziklatzea.
- Erantzunkidetasuna eta zaintzaren garrantziaz jabetzea eta lekua ematea.
- Maitasun erromantikoaren aurrean kritikotasuna landu eta beste maitasun eredu batzuk balorean jarri.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina