2019/03/25

PERTSONA BARRUKOARENA ZAINDU DEZAGUN


 Imagen relacionada

Norberaren emozioak, sentimenduak eta ideiak izango dira oinarria elkarbizitza positiboa lortzeko.  Nor bere buruarekin gustura sentitzen den heinean, besteekin izango dituen harremanetan ere gustura egongo da. Beraz, aste honetako irakurgaian esaten den moduan "pertsonen arteko harreman-dimentsioa bezain garrantzitsua da pertsona barrukoarena".






Noiz esan dezakegu elkarbizitza positiboa lortu dugula ikastetxeetan? Zein izan beharko lirateke gure erronkak?

● Eskolakide guztien ongizatean oinarrituriko kultura badugu.

● Maila guztietan (antolakuntzan, denboralizazioan, komunikazioan, curriculumari dagokionean …) dominazio-menekotasun paradigmaren erreprodukzioa gainditzen duen hezkuntza-zentroaren estruktura lortzerakoan, honek estereotipoen etengabeko sustapena bultzatzen baitu (sexu-generoa, etnia, kultura, maila sozioekonomikoa, ezaugarri fisiko-psikikoak, aukera sexuala...).

● Nor bere buruarekin zein besteekin harreman positibo eta aberasgarriak baditu.

● Elkarren arteko arduran eta inguruaren eraldatze zein hobekuntzan konpromiso pertsonal eta sozialean oinarrituriko harremanak badaude.

● Bake eta indarkeria-eza kultura badago. 
Lehenengo edizioko Mariak dionarekin bat nator:  "aipaturiko erronka horiek guztiak ikastetxeetan lantzeko oztoporik nagusienak, gure pentsaera estereotipatuen ondoriozko jokaerak dira; hauek baitira tratu onen etsairik nagusienak afektibitatezko harremanak eratzeko: nork bere buruarekin, besteekin, hurbilekoen artean, bestelako bizidunekin, gauzekin eta inguruarekin".
Honi aurre egiten lagunduko diguten hainbat baliabide eta estrategi:
 
  • Mari Jose Urruzolaren pentsakera:  Nor bere buruarekin harreman ona izateko (autoezagutza, autoestimua,autodefentsa, jarrera kritikoa,...); Besteekin (hizkuntza hezkidetzailea,Begikotasunez jokatu, elkartasunezko jarrerak,...); Hurbilekoen artean (elkarri lagundu, sexismorik gabeko jarrerak,...); Bestelako bizidunekin, objektuekin eta inguruarekin (zaindu, arduraz jokatu, ...)
  • Mari Jose Leraren GOLDEN 5 Programa (Gelako klima, Gelaren kudeaketa Harremanak eraikitzen, Familia, Aprendizaia doitua) 
                http://www.golden5.org/golden5/golden5/programa/es/PasosClaves.pdf
  • Nafarroako Gobernuak aurkeztutako SKOLAE programa

  •  Adimen emozionaleko materiala





  




    iruzkinik ez:

    Argitaratu iruzkina