Ipuinek,
filmek, liburuek e.a-ek balioetan hezten dutela argi izan dugu beti,
eta horretaz gain sexu–genero sistema bultzatu dezaketela begi
bistan dago. Hezkidetzaren bitartez eraldaketa bilatu nahi badugu eta
estereotipoen inguruan lan sakona egin, ezinbestekoa da edukiak
aztertzea eta arbuiagarriak direnak alboratzea.
Berziklatzearen
edo deseraikitzearen ideia giltza izan daiteke, modu honetan
pertsonen garapen globalagoa eta anitzagoa lortu dezakegulako. Baina,
horretarako ereduak behar ditugu: hamaika motatakoak, kolore
guztietakoak, .....
Baliabideen
kutxa betetzen goaz egunero eta horretarako gu danon ekarpenak
ezinbestekoak dira. Aspaldi hezkuntza ez formalean erabilitako esteka
bat plazaratzen dizuet hemen. Arrasateko udalean dago kokatua eta
Urtxintxa eskolak egindako materiala du barnean. Esku–artean dugun
gaila lantzeko eduki txukuna aurkitu dezakegula uste dut. Gozatu!
Gaurko
posta bukatzeko kontuan hartu beharreko hainbat lanketa edo ideia
proposatzen ditut jarraian;
-Lantzen
ditugun edukietan etabarretan genero-aurreiritziak azpimarratu behar
ditugu eta horien kritika egin. Modu honetan eredu erreferentzial
ezberdinak eta anitzagoak bilatu ditzakegu.
-Aurreiritziak
eta estereotipoak baztertuko dituzten harreman pertsonalak ekarriko
dituen afektibitate-hezkuntza garatzea oinarrizkoa da.
-Genero-indarkeria
eta horren adierazpenak aztertzea, eta horiek gainditzeko jarduerak
proposatzea.
-Aliatu
edota hezkidetza lantzen dugun ororen parte-hartzean adostasuna,
konpromisoa eta lankidetza bilatu behar dugu. Eta ostean (edo uneoro)
egindako lana ebaluatu beharko dugu, berziklatze aktibo eta zentzuzko
bat bultzatzeko, edota prozesuaz ikasi ahal izateko.
Azkenik,
esku hartze guztietan ilusio handia jarri behar dugula uste dut,
konbentzimendutik egindako lanek fruitu hobeak ematen dituztelako.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina