Genero
indarkeria “ emakumeek emakume izate
hutsagatik jasaten dituzten tratu txar psikologiokoak, abusuak, agresio fisikoak
eta ustiapen sexualak dira.”
Unibertsitateko urte haietan, ohikoa den
bezala, pisu batean bizi nintzen, beste 3 lagunekin. Bazkal ondoren telebista
ikusten ari ginela, neska bat oihuka entzun genuen, balkoira atera ginen,
lehenengo pisuko bikotea zen, mutilak neska iletik tiraka lurretik arraztaka
zerabilen panpina bat bailitzan, udaltzainari deitu genion, segituan etorri
ziren… Bikote hark batera jarraitu zuen, (guk ezin bagenuen ulertu ere) handik
aurrera mutil hura igogailuaren zai ikusten bagenuen, eskaileretatik igotzen
ginen bostgarren pisura. Neska hura ikusten nuen bakoitzean bihotzak buelta ematen
zidan. Ikasturte hartan beste bi aldiz entzun genituen oihuak, udaltzainari
deitu eta segituan etorri ziren. Ikasturte amaieran pisu hura utzi egin genuen,
haiek ordea han jarraitu zuten.
Datuak
zirraragarriak dira, OMEren datuen arabera munduan emakumeen %35ari eragiten die biolentzia mota honek. Europan 62 milioi emakumek indarkeria fisiko
eta sexuala sufritu dute. Zaila zait ulertzea datuak horrela oraindik ere
jasaten dugun indarkeria sinbolikoa “komunikazioaren, ezagutzen eta narratiben
bide sinbolikoaren bitartez eragiten
duena da. Biktimentzako ikusezina da munduko errepresentazioan eta kontaketa
misoginoetan emakumean ezezkotasun eta gutxiagotasun esparruan kokatzen baitira
“
Baditugu
hainbat erronka honi eurre egiteko:
-Hezitzaile
eta gurasoentzat formazioa
-Hezitzaileok
estereotipoak gainditzea, eredu izatea.
-Ikasgelan
erabiltzen den materiala aztertu eta baliabide hezkidetzaileak txertatzea.
-Neskei
indarkeriaren aurka beraien burua defendatzen irakastea
-Indarkeria
jarrera guztiak bistaratzea.
-…
Iazko postei
begira, ez da erraza izan bat aukeratzea. Post
honetan ikasleekin mikromatxismoa lantzeko baliabide interesgarriak daude.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina