Aste honetan,
curriculuma eta bere baliabideak izan ditugu aztergai. Baina zer da
curriculuma? Bada, ikasten eta irakasten dena osatzen duten elementu multzoa. Argi
dago, gaur egungo errealitatea ikusirik, curriculum androzentrikoa eta
baztertzaile nagusitzen dela. Izan ere, itsu itsuan, sexu- genero sistemaren
aginduak jarraitzen ditugu neska zein mutilengan trebetasun ezberdinak sustatuz;
eta ondorioz, beraien garapena mugatuz.
Egin dezagun apustu ikasle bakoitzaren identitate pertsonala eta
integrala garatzeko, ireki diezaiogun ateak curriculum hezkidetzaileari.
“Hezkidetza ereduan, gizartea pertsona guztien
autoritatean oinarrituko da, guztiek elkar onartu, errespetatu eta baloratu
egingo dutela. Desberdintasuna eta aniztasuna aberasgarritasuntzat joko dira”:
“Teoriatik praktikara. Diagnostiko
on bat egin (nolako jarduerak, edukiak, metodologia eta materialak sustatzen
ditugu); testuingurua ezagutu eta ditugun gabeziak eta alderdi indartsuak
hezkuntza- komunitateari ezagutarazi”.
Zergatik
da zure ustez hain zaila sistematikoki curriculuma eta baliabide didaktikoak
hezkidetzaturik egotea? Zaila da; izan ere,
historian zehar garatu diren hezkuntza- ereduak, sistema patriarkalaren arabera
finkatutako genero maskulino eta femeninoaren hierarkizazioan oinarritu izan
dira. Eta hierarkizazio hori gaur egungo jendartean zein hezkuntza nabari da,
eta hain barneraturik ditugu non oharkabean erreproduzitzen ditugu. Azken
finean, nolako hezkuntza, halako jendartea.
Beraz, curriculum hezkidetzailea bermatzeko,
ikuspegi aldaketa beharrezkoa dela uste dut. Ezkutukoa azaleratzea, gizartea
sentsibilizatzea eta aldaketaren partaide bilakatzea. Gizabanako bakoitzari
Ezinbestean oinarrizko ardura, eskubide zein aukeren berdintasuna bermatuz.
Iazko
ikastarokideek egindako post hau gomendatzen dizuet: http://hezkeh0506.blogspot.com.es/2016/01/curriculuma-eta-baliabide-didaktiko_23.html
. Sarrera hori hautatu du euskarri mordo bat partekatzen dituelako. Esate
baterako, niri aipagarria iruditu zait Sexu muxu hezkuntza sexuala lantzeko
ekimena. Edota “emakumeak ere industrian
behar dira” baliabidea.
Erronkak
Argi
dagonean da, ezinbestean hezkuntza komunitatea eta gizarte osoa orokorrean
sentsibilizatu behar dela. Curriculumean hezkidetzan sartu eta horrela
irakasleak generoan formatu. Eta nola ez, dagoen material didaktikoa egokitu
edo berria sortu.
- Ikasleen trebetasun guztiak garatzea eta estereotipo eta aurreiritziak deuseztatu, bakoitzaren diferentziak eta ezaugarri pertsonalak baloratuz.
- Ikuspuntu androzentrikoa baztertu eta diziplina bakoitzaren barne ikuspuntua landu.
- Jarduera, eduki, metodologia zein materialen diagnosia sustatu eta ondoren erabakiak hartu. Moldatu, ordezkatu eta baliabide berriak sortu. Eta nola ez, partekatu!
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina