2017/01/27

Moldatu, ordezkatu eta baliabide berriak sortu


Aste honetan, curriculuma eta bere baliabideak izan ditugu aztergai. Baina zer da curriculuma? Bada, ikasten eta irakasten dena osatzen duten elementu multzoa. Argi dago, gaur egungo errealitatea ikusirik, curriculum androzentrikoa eta baztertzaile nagusitzen dela. Izan ere, itsu itsuan, sexu- genero sistemaren aginduak jarraitzen ditugu neska zein mutilengan trebetasun ezberdinak sustatuz; eta ondorioz, beraien garapena mugatuz.  Egin dezagun apustu ikasle bakoitzaren identitate pertsonala eta integrala garatzeko, ireki diezaiogun ateak curriculum hezkidetzaileari.


 Historia partziala eta desitxuratua da, gizateriaren erdia baztertuta geratu baita eta gizonezkoen ikuspuntu hutsetik interpretatu baita”.  





“Hezkidetza ereduan, gizartea pertsona guztien autoritatean oinarrituko da, guztiek elkar onartu, errespetatu eta baloratu egingo dutela. Desberdintasuna eta aniztasuna aberasgarritasuntzat joko dira”: 



 “Teoriatik praktikara. Diagnostiko on bat egin (nolako jarduerak, edukiak, metodologia eta materialak sustatzen ditugu); testuingurua ezagutu eta ditugun gabeziak eta alderdi indartsuak hezkuntza- komunitateari ezagutarazi”. 


Zergatik da zure ustez hain zaila sistematikoki curriculuma eta baliabide didaktikoak hezkidetzaturik egotea? Zaila da; izan ere, historian zehar garatu diren hezkuntza- ereduak, sistema patriarkalaren arabera finkatutako genero maskulino eta femeninoaren hierarkizazioan oinarritu izan dira. Eta hierarkizazio hori gaur egungo jendartean zein hezkuntza nabari da, eta hain barneraturik ditugu non oharkabean erreproduzitzen ditugu. Azken finean, nolako hezkuntza, halako jendartea.

Beraz, curriculum hezkidetzailea bermatzeko, ikuspegi aldaketa beharrezkoa dela uste dut. Ezkutukoa azaleratzea, gizartea sentsibilizatzea eta aldaketaren partaide bilakatzea. Gizabanako bakoitzari Ezinbestean oinarrizko ardura, eskubide zein aukeren berdintasuna bermatuz.


Iazko ikastarokideek egindako post hau gomendatzen dizuet: http://hezkeh0506.blogspot.com.es/2016/01/curriculuma-eta-baliabide-didaktiko_23.html . Sarrera hori hautatu du euskarri mordo bat partekatzen dituelako. Esate baterako, niri aipagarria iruditu zait Sexu muxu hezkuntza sexuala lantzeko ekimena.  Edota “emakumeak ere industrian behar dira” baliabidea. 

Erronkak
Argi dagonean da, ezinbestean hezkuntza komunitatea eta gizarte osoa orokorrean sentsibilizatu behar dela. Curriculumean hezkidetzan sartu eta horrela irakasleak generoan formatu. Eta nola ez, dagoen material didaktikoa egokitu edo berria sortu.
  •          Ikasleen trebetasun guztiak garatzea eta estereotipo eta aurreiritziak deuseztatu, bakoitzaren diferentziak eta ezaugarri pertsonalak baloratuz.

  •          Ikuspuntu androzentrikoa baztertu eta diziplina bakoitzaren barne ikuspuntua landu.

  •          Jarduera, eduki, metodologia zein materialen diagnosia sustatu eta ondoren erabakiak hartu. Moldatu, ordezkatu eta baliabide berriak sortu. Eta nola ez, partekatu!






iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina