PUBLIKOA
ARDURA
HARREMANAK
TRANSPARENTZIA
AKTIBOA
IDEIAK
AHALDUNTZEA
EKINTZA
TALDEA
ZABALTZEA
AUKERAK
Nik ikusi dudanaren arabera, eskolan haurren partaidetza zabala izaten da eta ez nuke esango sexu aldetik ezberdintasuna ematen denik
iritziak ematerakoak, esperientziak elkarbanatzerakoan… Galdera bat egin eta
neska-mutikoek gogotsu altxatzen dituzte eskuak. Baina ez naiz irakaslea eta ezin
dezaket erabat ziurtatu. Iruditzen zait, heldutasunera iristen goazen heinean
galtzen dugula emakumeek partaidetzarako “aukera” hori. Horretarako arrazoi
batzu, partaidetzarako zailtasunak atalean agertzen dira irakurgaian eta bi
azpimarratuko nituzke:
Lehena “Partaidetza-kultura
eskasa, publikoa eta pribatuaren arteko dikotomiaren indarragatik, emakumeen
eragina handiagoa izanik. Egia da emakumeen presentzia azkenengo hamarkadetan
handitu dela eremu publikoan, baina beste aldetik, etxeko-pribatuan gizonen inplikazioa
eta konpromisoa ez da neurri berean eman, beren espazioa ez bailitzan. Eta
dikotomiaren logikari jarraituz, eremu publikoa emakumeena ez balitza”. Honen
inguruan gaineratuko nuke espazio pribatuan gizonen konpromisoa areagotzen ez
bada, emakumeena ezin dela publikoan indartu, batez ere zaintza kontuak ematen
direnean. Kalitatezko partaidetza bermatzeko “denbora” behar da. Eta dagoeneko
ikusi dugu denboraren erabileran ematen den berdintasun eza. Partaidetza eta
konpromisoa aipatzen da, eta emakumeak askotan ez du parte-hartzen, horretarako
denborarik ez duelako, eta hortaz konpromisoa bermatu ezin duelako. Apurtu
beharreko gurpil zoroa.
Bigarrena: "Informazioa
jaso, adostasunak lortu eta erabakiak hartu ohi dira askotan horretarako
egokiak ez diren gune ez formaletan, bertan emakumerik ez dagoenean". Esate
baterako bilera luze baten ondoren edo udalbatza baten ostean “pote bat
hartzera” edo “bazkaltzera” joaten direnean. Eta nortzu joaten dira horretara?
Beste erantzunkizunik ez duenak, zaintzarik egin behar ez duenak, eskolan inor jaso
behar ez duenak, denbora duenak, alegia. Eta zoritxarrez, oraindik ere foro
informal horietan hartzen dira erabakiak eta are gehiago, bertan indartzen dira
laneko konfidantzazko harremanak horrek enpresa munduan duen eraginarekin.
"Hartuko dugu potetxo bat bileraren ondoren....?" "Uff nik ezin!! Banoa..." |
Eskolari dagokionez, nire esperientzia ez da irakaslearena,
batzordeetan parte hartzen duen guraso bezala baizik. Ikuspegirik zorrotzena
ere jarrita esan dezaket emakumeen partaidetza bermatuta dagoela, zabala dela,
inolako oztoporik gabe ematen dela. Baina gurasoen alderditik, hau ere ez da
eremu produktiboa, erreproduktiboarekin harremana duena baizik. Arlo
produktiboan, enpresa munduan, emakumeen iritzia askotan gutxiesten dela ikusi/nabaritu/jasan
izan dut.
Iazko ikaskideren postei dagokionez, Bego Mentxakarena aipatuko
dut, material ugari eskaintzen duelako.
Hezkidetzari dagokionez, oso garrantzitsua iruditzen zait
haurrei partaidetzaren garrantzia adieraztea, zertan datza, zergatik, nola… eta
besteen iritziak errespetatzen erakustea. Hori eskolan jorratzea garrantzitsua
baderitzot ere, partaidetzarako jarrera emankorra era berean baina modu
sakonean etxean lantzea ezinbestekoa da.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina