Aste honetako identitatearen gaia aztertzeko orduan,
beharrezkoa da honen inguruko ideia nagusiak nabarmentzea;
IDENTITATEAREN IZAERA SUBJETIBOA, norberak bere
buruaren inguruan duen perzepzio subjetiboa da,
sentimenduen bidez definitzen joaten den eraikuntza pertsonala.
kontuan izan behar dugu eraikuntza kulturala dela, bizi dugun kontextu
sozialaren eragina ahaztu gabe.
EGOTEKO MODU BAT DA, beste pertsonengatik bereizten gaituen
ezaugarria da eta aldi berean talde partaide izatea ahalbidetzen duen ezaugarri
multzoa ere bada. Identitatea produktu
kultural bat da, gizartean egoteko modu bat da. Textuinguruaren erabera,
egoteko modu hau ere aldatzen eta moldatzen joan daiteke, beraz, dinamikoa da.
JARRAIA ETA ALDAKORRA, identitatea, bizitza bezala, etengabeko
aldaketa eta eraikuntza prozesuaren baitan dago. Aldakorra , dinamikoa eta
anitza da, hots, ezin da bizitzan zehar amaitutzat eman. Prozesu SORTZAILEA dela barneratu behar dugu.
Iazko ekarpenen artean, Agurtzane Goitiarena aukeratu dut, nahiko
osatua iruditu zaitelako:
Heziberri 2020 dokumentuan honakoa da aukeratu ditudan
parrafoak:
“Gero eta ardura eta
autonomia handiagoz jokatzeko aukera ematen du konpetentzia sozial eta
zibikoak, eta gizarte-egoerekiko ikuspegi kritikoa zorrozten du, egoera
horietan alderdi hauek aintzat hartzean: elkarrizketa, elkartasuna, partaidetza
aktiboa, enpatia, balio demokratiko eta zibikoak, justizia soziala eta
dibertsitatearekiko begirunea. Horrela jokatuta, bere nortasunaren gaineko
kontzientzia eta garaiko gizarteetako bidegabekeria eta desberdintasunekiko
kontzientzia hartzen ditu ikasleak, arian-arian. Gizarte-gertakariak aztertzen
eta ikuspegi sinplistak gainditzen laguntzen du konpetentzia honek, eta horrek
guztiak gizakiek osatutako gizarteen konplexutasuna ulertzen laguntzen du.
Balio eta jarrera pertsonalak lantzen ditu; hala nola, asertibitatea, ardura,
autonomia, autokritika, pertseberantzia, norbere aukerez jabetzea, eta aukerak
eta zailtasunak neurtzea arriskuak hartu baino lehen.”
“Pertsonei egokitutako
testuinguru bat sortu behar da, desberdintasunei erantzuten diena eta talderik
edo pertsonarik ahulenei babes eta laguntza zehatzak emango dizkiena. Hezkuntza
inklusiboak aniztasunaren adierazpen guztiak hartzen ditu aintzat: hizkuntza,
kultura, gaitasunak, sexu-orientazioa, generoa eta baliabide sozioekonomikoak.”
Identitatearen baitan, beste arlo
batzuetan bezala, hezkuntzaren izaera inklusiboa bermatu nahi baldin bada
ezinbestekoak diren lan tresnak aipatzen ditu , elkartasuna,
elkarrizketa, balio demokratiko eta zibikoak eta nere ustez oinarrizkoa den ENPATIA.
Ezinbestekoa da gure ikasleengan, inklusibitatearean baitan, enpatia ahalmena
landu eta garatzen erakustea.
Ingurune hurbilari dagokionez,
bagoaz, poliki bada ere genero identitate eta sexu aniztasunaren inguruan
sakontzen. Ezagutza prosezu batetan gaude murgilduta eta maila honetan dauden
errealitate desberdinen inguruko
formazio eta sentsibilizazioa ezinbestekoak dira. Gai hauen inguruan begiak
irekitzen ari garenaren sentsazioa daukat, eta hezkidetzak esparru honetan
ere erronka handia dauka aurretik.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina