2017/02/20

IDENTITATEA, ERAIKUNTZA ETENGABEA


Aste honetako identitatearen gaia aztertzeko orduan, beharrezkoa da honen inguruko  ideia nagusiak nabarmentzea;

IDENTITATEAREN IZAERA SUBJETIBOA,  norberak bere buruaren inguruan duen perzepzio subjetiboa da,  sentimenduen bidez definitzen joaten den eraikuntza pertsonala. kontuan izan behar dugu eraikuntza kulturala dela, bizi dugun kontextu sozialaren  eragina  ahaztu gabe.

EGOTEKO MODU BAT DA, beste pertsonengatik bereizten gaituen ezaugarria da eta aldi berean talde partaide izatea ahalbidetzen duen ezaugarri multzoa ere bada.  Identitatea produktu kultural bat da, gizartean egoteko modu bat da. Textuinguruaren erabera, egoteko modu hau ere aldatzen eta moldatzen joan daiteke, beraz, dinamikoa da.

JARRAIA ETA ALDAKORRA, identitatea, bizitza bezala, etengabeko aldaketa eta eraikuntza prozesuaren baitan dago. Aldakorra , dinamikoa eta anitza da, hots, ezin da bizitzan zehar amaitutzat eman. Prozesu SORTZAILEA dela barneratu behar dugu.



Iazko ekarpenen artean,  Agurtzane Goitiarena aukeratu dut, nahiko osatua iruditu zaitelako:


Heziberri 2020 dokumentuan honakoa da aukeratu ditudan parrafoak:


“Gero eta ardura eta autonomia handiagoz jokatzeko aukera ematen du konpetentzia sozial eta zibikoak, eta gizarte-egoerekiko ikuspegi kritikoa zorrozten du, egoera horietan alderdi hauek aintzat hartzean: elkarrizketa, elkartasuna, partaidetza aktiboa, enpatia, balio demokratiko eta zibikoak, justizia soziala eta dibertsitatearekiko begirunea. Horrela jokatuta, bere nortasunaren gaineko kontzientzia eta garaiko gizarteetako bidegabekeria eta desberdintasunekiko kontzientzia hartzen ditu ikasleak, arian-arian. Gizarte-gertakariak aztertzen eta ikuspegi sinplistak gainditzen laguntzen du konpetentzia honek, eta horrek guztiak gizakiek osatutako gizarteen konplexutasuna ulertzen laguntzen du. Balio eta jarrera pertsonalak lantzen ditu; hala nola, asertibitatea, ardura, autonomia, autokritika, pertseberantzia, norbere aukerez jabetzea, eta aukerak eta zailtasunak neurtzea arriskuak hartu baino lehen.”

“Pertsonei egokitutako testuinguru bat sortu behar da, desberdintasunei erantzuten diena eta talderik edo pertsonarik ahulenei babes eta laguntza zehatzak emango dizkiena. Hezkuntza inklusiboak aniztasunaren adierazpen guztiak hartzen ditu aintzat: hizkuntza, kultura, gaitasunak, sexu-orientazioa, generoa eta baliabide sozioekonomikoak.”




Identitatearen baitan, beste arlo batzuetan bezala, hezkuntzaren izaera inklusiboa bermatu nahi baldin bada ezinbestekoak diren lan tresnak aipatzen ditu , elkartasuna, elkarrizketa, balio demokratiko eta zibikoak eta nere ustez oinarrizkoa den ENPATIA. Ezinbestekoa da gure ikasleengan, inklusibitatearean baitan, enpatia ahalmena landu eta garatzen erakustea.

Ingurune hurbilari dagokionez, bagoaz, poliki bada ere genero identitate eta sexu aniztasunaren inguruan sakontzen. Ezagutza prosezu batetan gaude murgilduta eta maila honetan dauden errealitate desberdinen  inguruko formazio eta sentsibilizazioa ezinbestekoak dira. Gai hauen inguruan begiak irekitzen ari garenaren sentsazioa daukat, eta hezkidetzak esparru honetan ere  erronka handia dauka aurretik. 


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina