2017/02/20

Identitateen garapena

1.-Astean zehar landutako ideia garrantzitsuenekin egindako AKROSTIKOA:


                                   sub-Identifikazioa
                              genero aDierazpena
                                        Erakarpena
                        hirugarren geNeroa
                                        Trabesti
                                        Intergeneroa
                                         Transgeneroa
                                        Aniztasuna
                                subjekTua
  Eraikuntza soziala
  Ageneroa
                                     psiKodinamismoa



2.-Iazko ikastarokideek egindako postetatik honakoa aukeratu dut: Ana Extramiana Camenok idatzitako Identitateen garapena. Gaiaren inguruko laburpen bikaina egiteaz gain, ekarpen, datu eta web orri ugariren berri ematen duelako.

3.-Heziberri 2020ko proiektutik jaso identitateen garapenaren inguruan islatzen duen esaldiren bat eta bere garapena bermatzeko, curriculum ezkutuan kontuan hartu beharko genukeena aipatu.

Hizkuntza-eta literatura-komunikaziorako konpetentziari buruz hau dio: "Hitzezko eta idatzizko testuak erabiltzea da, euskaraz, gaztelaniaz eta atzerriko hizkuntza batean edo gehiagotan, bizitzako egoera guztietan egoki, eraginkortasunez eta hizkuntza aniztasuna errespetatuz komunikatzeko. Horrekin batera, heziketa literarioa lantzean datza, nork bere burua eta ingurunea hobeto ezagutzen laguntzeko".

Hausnarketarako galdera batzuk, eta curricilum ezkutuan kontuan hartu beharrekoak:

a) Hitzezko eta idatzizko hizkuntzak nolakoa izan behar du hezkidetza aldetik?

b) Irain sexisten atzean dagoen ideologia, zer-nolakoa da?

c) Gorputz adierazpenak generoek estereotipatuak al dira?

d) Ideiak, sentimenduak, nakiak... proposatzeko, askatasunik ba al dago?

e) Literatura arloan, historian zehar emakumeek egindako ekarpenak lantzen al dira?  Ikasleei eskaintzen zaizkien baliabideetan, identitate-aniztasuna islatu eta sustatzen al da?



4.-Nire inguru hurbilean genero-identitateen inguruan emandako aurrerapenak:

Ikastolan,  genero-identitateen inguruan aurrerapausoak eman dira:

-Sexu harremanak Lilima taldearekin DBH 2. eta 3. mailetan, 6 ordu talde bakoitzean. Bi zutabetan lantzen dituzte gaiak:
a) Identitatea: definizioa eta osagaiak (autokontzeptua, autoestimua eta pubertaroa).
b) Gizarteratzea: definizioa eta indibiduoaren eraiketa.
-Harremonak egitasmoa DBH 3. eta 4. mailetan, bakoitzean 5 saio: Tratu onen ikuspegitik lantzen da genero zapalkuntza eta sexualitatea.
-6. mailan hezkidetza lantzen dugu etika ordutan. Genero-identitatea eta sexu-biologikoa landu ditugu, baita identitate anitzak ere. Horretarako, bideoak ikusiz eztabaidak izan ditugu gelan; estereotipoen inguruan ere aritu gara. Familia anitzak direla-eta, gizonezko bat ekarri dugu gelara bere esperientzia kontatzera: bi gizonezko aita izan berri dira.

Halere:

Nahiz eta planak eta programak egon badauden, oso modu fokalizatuan egiten dira. Alegia, orain arazoa emakumeen aurkako indarkeria da, eta, orduan, horren inguruko programak egiten ditugu. Bitartean, ordea, sistemak zapaltzailea izaten jarraitzen du.
Beraz, prebantzio lana badago, baina sistematik beraien lekua onartzen ez diegun bitartean ikasleei, pertsona oso kontsideratzen ez ditugun bitartean, galdetzen ez diegun bitartean "zein dira zuen premiak?... beraiek obeditzen ikasten dute, eta barneratzen mezua da "handiagoa naizenean txikiago bat mendean hartuko dut". Orduan planen eta programen bidez adabakiak jartzen ari gara, baina muinari oraindik ez diogu heldu. Era berean, esan beharra dago adabaki horiek oso beharrezkoak direla, eta txalotzeko modukoa dela eskoletan nahiz familetan hartzen ari garen eta diren ardura.



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina