2017/02/05

Orientazioa eta aukera akademikoak

ORIENTAZIO ETA AUKERA AKADEMIKOAK
                       
Orientatzeak neska-ikasle eta mutil-ikaslearekin harreman jarraituak izatea suposatzen du,entzun,infomazioa eman,lagundu,izateko,espresatzeko eta aske aukeratzeko espazioak zabaltzea da.

Orientazioak esku hartze kontzientea eta etengabeko prosezua izan behar du,non helburua pertsona anitzen garapen integrala lortzea den,nor bere bizitzan zehar bere burua orienta dezan,bizitza pertsonalaren, familiarraren, sozialaren zein profesionalaren ardura osoa onartuz.

Aste hasieran, EMAKUNDEk 2016ko ekainean aurkeztu zuen ikerlanaren lehenengo zatiarekin  bat nentorren, hau da ,neskek eta mutilek ez dute antzematen genero-estereotipoen eragina goi mailako ikasketen aukeraketan,haien ustez gustokoa izatea da pisu handia duen arrazoia.

Baina orain konturatzen naiz,ikasketak egiten dituzula ondoren lan munduan murgiltzeko,eta ikerketak dioen bezala,lan-arloan,oraindik gazteen artean eredu estereotipatuak mantentzen dira. Emakumea lehen hezkuntzako irakasle eta mediku profesioekin eta gizona ingeniari eta teknikariekin.

Laburbilduz, tutoretzak eta orientazioak ikasle bakoitzari bere hezkuntza prozesuaren protagonista izateko eta bizitza esparru guztietan bere burua orientatzeko gaitasunak garatzen lagunduko diote. Ez dugu  ahaztu behar orientazio eta tutoretza hori HEZKIDETZAILEA  izan behar duela. Horretarako hainbat gako kontutan izan behar ditugu:

-Emakume izateko eta emakumeen egoteko erak baloratzea.
-Generoekin erlazionaturiko aurreritzien kritikarako jarduerak tutoretzan eta orientazioan txertatzea.
-Berdintasunezko hezkuntza afektiboa garatzea.
-Parte hartze parekidea sustatzea.

-Lanbidea izatearen garrantzia indartzea. Bizitza mota eta lanbide anitzen eredu ez estereotipatuak aurkeztea.


Iazko ikastarokideetatik,Oihan Esturo,aukertatzen dut.Bere ekarpenak oso interesgarriak iruditzen zaizkit,eta aurkezpena egiteko unean,hainbat puntu berberak azaldu ditugu.

 Aste honetan ikusi dudan datu honek atentzioa eman dit.Emakume eta gizonen arteko aktibotasun –tasaren aldea.

El mundo egunkariak,gizon eta emakumeen soldaten harira, honako artikulu hau argitaratu zuen,
La brecha salarial entre hombres y mujeres se sitúa en el 24%, la más alta de los últimos seis años

Hemen duzue, youtuben,bilatu dudan bideotxo bat.Betan Elle emakume aldizkariak,munduko lanik onenari buzuz idatzi duen artikuloa dela eta…3:55 minututik aurrera egiten du aipamena.

Erronkak

Orientazio akademikorako erabiliko dugun materialk,izaera hezkidetzailea bermatu behar du.Horretarako aspektu hauek kontutan hartuko ditugu.
-Emakumeek garatu dituzten gaitasunak balioan jarrita egon behar dute.
-Emakume eta gizonen errepresentazioa orekatua egon behar du.
-Afektibitatearen heziketari bere garrantzia emango zaio.
-Ardurak eta zaintzak partekatzen ikasi eta praktikan jartzeko jarduerak diseinatuko dira.
-Genero –estereotipoak gainditzen dituzten ereduak  nabarmenduko dira.Honekin batera,lanbiderako orientazioan irudi ez estereotipatuak aurkeztuko dira.
-Hizkuntza hezkidetzailea erabiliko da.
-Parte-hartze  parekidea bultzatukoda.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina