2017/02/06

Orientazioa eta aukera akademikoak

1.-Gogoeta pertsonala:

Aste hasieran uste nuen orientazioa eta aukera akademikoei dagozkien edukien trataera soilik tutoreei eta orientatzailei zegokiela. Orain konturatu naiz hezkuntza komunitate osoari dagokiola lan hori.
Gai honen garrantzia azpimarratzekotan esango nuke orientazioak esku hartze kontzientea eta etengabeko prozesua izan behar duela, hezkuntzaren esparru eta maila guztietan gertatzen dena, curriculumean integraturik egon eta hezkuntza-komunitate osoaren inplikazioa duena.


2.-Iazko ikastarokideek egindako posten artean, Mariví Fernandezena aukeratu dut, batik bat gaiarekin lotutako blog, web eta material ugari eta erabilgarriaren berri ematen duelako. 



3.-Esanguratsuak diren datuak aipatu:

-Mutilek baino nesken %10 gehiagok uste du ez dagoela lanerako prest.
-Unibertsitateetan matrikulatutako ikasleak: emakumeen kopurua handiagoa da titulazio guztietan, ingeniaritza eta arkitekturan izan ezik (4 aldiz mutil gehiago).
-Arteak eta Giza zientzietan emakumeen kopurua beti da gizonena baino handiagoa, baina doktoretza mailan alderantzizko egoera topatzen dugu (gainditutako tesien kopuruari dagokionez 22 gizon eta 14 emakume)
-Ikasketa maila handiagotzen den heinean, emakume-irakasle kopurua beherantz doa, unibertsitatean duten presentzia gizonezkoena baino txikiagoa delarik.
-Europako Ikerkuntzarako Kontseiluak (ECR) duen Avanced Grants programan agertzen da 10 ikertzaileetatik 1 bakarrik dela emakumea.
-Euskadiko Erkidego Autonomoan, 2016eko lehenengo hiruhilekoan, gizonen aktibotasun-tasa %62,7koa izan da, emakumeen portzentajea %52,3koa, hots, 9,4 puntu gutxiago.
-Enplegu-kolokazioari (prekarietateari) dagokionez, emakumeen %33ak lanaldi partziala dauka gizonen %6aren aurrean.
--España estatuan goi-mailako ikasketa unibertsitarioak dituzten pertsonen %60 emakumeak dira, baina zuzendaritza postuen %13a betetzen dute.






4.-Orientazio akademiko hezkidetzailea lantzeko erronkak:

-Neska/emakumeen ahalduntzea sustatu eta beren autokonfiantza handiagotu.
-Emakume eta gizonen errepresentazio orekatua islatu.
-Afektibitatearen heziketari garrantzia eman, bereziki mutilentzat.
-Elkar-ardurak, zaintzak eta etxeko ardurak partekatzen ikasi eta praktikan jartzeko jarduerak diseinatu.
-Identitate eta bizitza eredu anitzak landu, genero estereotipatuak gainditzen dituzten ereduak nabarmenduz.
-Lanbiderako orientazioan irudi ez estereotipatuak aurkeztu.
-Emakumeentzako enplegua bigarren mailako lehentasuna izatearen ideia baztertu.
-Hizkuntza hezkidetzailea erabili, estilo agresiboa kolokan jarriz.
-Metodologian nesken autonomia eta parte-hartze parekidea bultzatu.





Ikasleekin honelako hausnarketak egin:
-Zergatik Arteak eta Giza zientzietan emakumeen kopurua beti gizonena baino handiagoa den, eta, aldiz, Ingeniaritza eta Arkitekturan alderantziz gertatzen den.
-Zergatik emakumeen %33ak lanaldi partziala daukan gizonen %6aren aurrean.
-Zergatik ikasketa unibertsitarioak dituzten pertsonen %60 emakumeak diren, baina zuzendaritza postuen %13a betetzen duten.
-Zergatik mundu mailan emakumeek %24 gutxiago irabazten duten.
-Zergatik gizonen aktibotasun-tasa %62,7koa den, eta emakumezkoena %52,3.
-Zergatik...

http://www.argia.eus/multimedia/erreportajeak/emakume-zientzialarien-ikusezintasuna




Gaiarekin lotutako hainbat baliabide:

http://slideplayer.es/slide/1022781/

http://orientanel.blogspot.com.es/p/coeducacion-e-igualdad.html

http://recursos.cepindalo.es/pluginfile.php/93/mod_resource/content/1/index.html

https://orientasare.wikispaces.com/orientaziorako+baliabideak+aztertzea













iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina