2017/02/05

GENERO MARKARIK GABEKO ORIENTAZIOA

     Aste hasieran uste nuen orientazioa eta aukera akademikoen gaiak,  dagoeneko, genero ikuspegiari dagokionez, azken urteetan nahiko landuta egongo zirela. Baina, ikusitako hainbat datuei erreparatuta, eta gure ikasleen etorkizunean esparru honek duten garrantzia ikusita, oraindik ere aurrez aurre daukagun lana eta erronkaren tamaina sekulakoa  dela konturatu naiz.


Orientazioa, gure ikasleen  etorkizuna aukeratzeko kudeatze lan bat da, maila indibidual eta kolektiboan. Norbanako eta gizarte ereduarengan eragin zuzena duen aldagaia, dudarik gabe.  Konpetentzia eta abilezien araberako hezkuntza ereduaren  ardatzean kokatu behar dugu orientazioa. Are gehiago, gure ikasleen aukera akademikoak, hezkuntz  eredu hezkidetzailearen ebaluaketa egin ahal izateko  aldagai esanguratsuena eskeintzen digu.

Irakasle guztiek, gurasoen elkarlana alboratu gabe, dute orientazio akademikoarengan eragina. Ez da soilik orientazaile do tutoreei bereziki dagokien lana.  Hezkidetza mailan gure eskoletan aplikatzen ditugun neurriek eragin zuzena dute gure ikasleen aukeraketa akademikoan.



                Hezkuntza ziklo guztietan, haur hezkuntzatik hasi, lehen hezkuntzara pasa eta bigarren hezkuntzaraino egiten den guztiak eragin zuzena dauka orientazio eta aukera akademikoan. Ikastaroan zehar lantzen ari garen gaiek, hizkuntza, espazioak, curriculum eta baliabide didaktikoak, errepresentazioa, emakumeen bistaratzea…..orientazioarengan marka uzten dute. Ezin dugu orientazioaren afera hezkuntzaren aparteko eginkizun gisa egituratu, konpetentzia eta abilezien garapenari so, ziklo guztietako transmisio giltzarria bait da.

Iazko ekarpenen artean Agurtzane Goitiarena aukeratu dut. Bat nator, orientazioa hezitzaile guztioan ardura dela esaten duenean.  Horretarako sentsibilizatze lan sakona egin beharra dago eta gai honen inguruan generoikuspegia aplikatu ahal izateko tresnak ezagutu eta erabili beharra.


      Baliabideen inguruan, neri oso baliagarria zaiten Marian Moreno adituaren  “Queremos Coeducar” liburua aipatu nahi dut. Bertan, 31 eta 32. Orrialdeetan,  tutoritza eta orientazio akademikoaren genero ikuspegia bermatzeko klabeak ematen ditu.









Eremu hezitzailearen erronkak orientazio eta aukeraketa akademikoari dagokionez;

-      -  Errepresentazioa eta emakumeen lan eta ekarpenak bistaratzea, ahalduntzea landuz.
     - Lehen Hezkuntzatik hasita, Tutoritzen bitartez orientazioaren genero ikuspegia lantzeko planak egin (lanbideak, erantzunkidetasuna, partaidetza parekidea…)  eta egokiak diren baliabideak sortu eta konpartitu.
     - Eskola komunitate osoak arlo honetan duen inplikazioa aktibatu.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina