Baliabide didaktikoak hezitzaileen tresnen kutxa osatzen
dute… Eguneroko erronka dugu baliabideak aurkitzea, moldatzea, euskaratzea eta
genero ikuspegi eta ikuspegi inklusiboarekin erabiltzea… Ikasleek ere ezagutza eraikitze prozesuan, baliabideen bilatzaile, sortzaile, ekoizle dira… Eta zertarako erabiltzen dira?
Ikas prozesoa planifikatzeko, garatzeko, ebaluatzeko eta komunikatzeko.
Hezkidetzailetzak begirada jakin
bat eskatzen du, errelitatea behatzerakoan, aztertzerakoan, esku-hartzerakoan…Noren begirada? Parte-hartze dugun
guztiona: ikasleak, irakasleak, familiak, komunikabideak…Curriculuma eta
baliabie hezkidetzaileak sistematikoki erabiltzeak irakaskuntza, eta gizarteari buruzko ikuspegia zabalduko
liguke. Gizarte bezala ditugun erronketaz sakonago ohartuz, ditugun indargunetaz jabetuz, guztion
garapenaren aukerak zabalduz.
Nola jakin dezakegu begirada hezkidetzailea
erabiltzen ari garela? Edukiak
(testuak eta irudiak), metodología, interakzioa eta hizkuntza gure ardatzak izango dira. Batez ere, galdera
hau beti presente badugu: zer erakutsi
nahi dut?
Guztiok izendatuak gauden
erreparatu, protagonismoari erreparatu, erreferentzia anitzak erabiltzen direla
bermatu, ikusten denak ikusten ez dena
nola izkutatzen duen aztertu, egilearen asmo eta helburuei begiratu,
materialak denen eskura daudela bermatuz, irudi eta hizkuntza kodeak zaindu,
errealitatez behin eta berriro txekeatu; @HezkEHn azpimarratzen den bezala,
ezkutukoa eta agerikoak errealitate oso bat islatzen bait du:
Curriculuma eta baliabide didaktikoen erabilerari buruzko @AneLeren hausnarketari
erreparatu diogu, adibide bat, partaidetza esperientzi erreal bat ikasleen eskutik
azaltzen duelako.
Honelako esperientzia batetan, proiektuen bidezko ikaskuntza
erabili dute, ikasleen partaidetza errealitatearen azterketan, ideien bilketa,
azterketa eta erabaki hartze prozesua: oinarrizko konpetentzia guztiak batera
aktibatuz.
STEAM proiektuetan gabiltzan honetan, Hezkuntza sailak
prestatu duen STEAMGUNEA baliabide aberatsa dela esango nuke:
Eta gune honetan aurkitutako HYPATIA
proiektuaren baliabidea azpimarratu nahi dut, irakasleentzetan proposamen
interesgarriak ematen dizkigulako:
Azkenik esan, denbora damakigula esku-hartze hezkidetzaileak egiten baina errealitateak ematen dizkigun datuak egoskorrak direla. Egoeraren diagnosia egitea baino garrantzitsuagoa da martxan jarri ditugun neurrien jarraipena egitea: zein izan ditugu abiapuntuak? Nora ailegatu nahi dugu? Gizartearen erakunde eta partaideak zertan gaude ados?
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina