2020/01/19

Bidea baliatuz, baliabideak bilatzen


Baliabide didaktikoak hezitzaileen tresnen kutxa osatzen dute… Eguneroko erronka dugu baliabideak aurkitzea, moldatzea, euskaratzea eta genero ikuspegi eta ikuspegi inklusiboarekin erabiltzea… Ikasleek ere ezagutza eraikitze prozesuan, baliabideen bilatzaile, sortzaile, ekoizle dira… Eta zertarako erabiltzen dira? Ikas prozesoa planifikatzeko, garatzeko, ebaluatzeko eta komunikatzeko.



Hezkidetzailetzak begirada jakin bat eskatzen du, errelitatea behatzerakoan, aztertzerakoan, esku-hartzerakoan…Noren begirada? Parte-hartze dugun guztiona: ikasleak, irakasleak, familiak, komunikabideak…Curriculuma eta baliabie hezkidetzaileak sistematikoki erabiltzeak irakaskuntza, eta gizarteari buruzko ikuspegia zabalduko liguke. Gizarte bezala ditugun erronketaz sakonago ohartuz, ditugun indargunetaz jabetuz, guztion garapenaren aukerak zabalduz.




Nola jakin dezakegu begirada hezkidetzailea erabiltzen ari garela? Edukiak (testuak eta irudiak), metodología, interakzioa eta hizkuntza  gure ardatzak izango dira. Batez ere, galdera hau beti presente badugu: zer erakutsi nahi dut? 




Guztiok izendatuak gauden erreparatu, protagonismoari erreparatu, erreferentzia anitzak erabiltzen direla bermatu, ikusten denak ikusten ez dena  nola izkutatzen duen aztertu, egilearen asmo eta helburuei begiratu, materialak denen eskura daudela bermatuz, irudi eta hizkuntza kodeak zaindu, errealitatez behin eta berriro txekeatu; @HezkEHn azpimarratzen den bezala, ezkutukoa eta agerikoak errealitate oso bat islatzen bait du:




Curriculuma eta baliabide didaktikoen erabilerari buruzko  @AneLeren hausnarketari erreparatu diogu, adibide bat,  partaidetza esperientzi erreal bat ikasleen eskutik azaltzen duelako.

Honelako esperientzia batetan, proiektuen bidezko ikaskuntza erabili dute, ikasleen partaidetza errealitatearen azterketan, ideien bilketa, azterketa eta erabaki hartze prozesua: oinarrizko konpetentzia guztiak batera aktibatuz.






STEAM proiektuetan gabiltzan honetan, Hezkuntza sailak prestatu duen STEAMGUNEA baliabide aberatsa dela esango nuke:



Eta gune honetan aurkitutako HYPATIA proiektuaren baliabidea azpimarratu nahi dut, irakasleentzetan proposamen interesgarriak ematen dizkigulako:





Azkenik esan, denbora damakigula esku-hartze hezkidetzaileak egiten baina errealitateak ematen dizkigun datuak egoskorrak direla. Egoeraren diagnosia egitea baino garrantzitsuagoa da martxan jarri ditugun neurrien jarraipena egitea: zein izan ditugu abiapuntuak? Nora ailegatu nahi dugu? Gizartearen erakunde eta partaideak zertan gaude ados?



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina