2020/03/08

Gizon berriak, emakume berriak, gizarte berria...


Logo hau aukeratu dut iruditzen zaidalako astean zehar hausnartu dudan guztia irudikatzen duela. Aldaketa beharrezkoa da, guztion aldaketa, gizon eta emakumeena. Emakumeak bagara aldaketa berriak, gizartea eraikitzen ikusteko modu berriak ezartzen ditugunak, gizarte hobe bat eraikitzeko proiektuak biztanleriaren beste erdia beharko du beti benetan izateko.

Gomendatzen dudan posta hau da. Oso post interesgarria iruditu zait, ekarpen askokin, material desberdinekin eta iritzi desberdinekin.

Hezkuntza funtsezko tresna da jazarpenaren, sexu-abusuen eta bortxaketen aurka borrokatzeko. Gazteek txikitatik ikastea horrelako jarrerak eta portaerak identifikatzen eta desagerrarazten, arazo hori behin betiko amaitzeko irtenbideetako bat bihur daiteke. 
Genero indarkeria lantzeko baliabide horiek ikasgeletan erabil daitezke.

Recursos para trabajar la violencia de género en el aula 2
Indarkeria-egoera fisiko edo psikologikoen eta horien balizko ondorioen berri ematea
Ikasleek genero-indarkeriarekin duten lehen hartu-eman gisa, aukera bat da guztiek ezagutzen dituzten telesail edo filmetako eszenak ikasgelan erreproduzitzea, horrela familiako edo hurbileko zerbait dela hauteman dezaten. Adibidez, 'Física o Química' telesail espainiarra duela urte batzuk eman zuten telebistan, eta horrekin oso identifikatuta sentituko dira institutu baten inguruan lan egiten dutelako. Bertan mota horretako gatazka ugari islatzen dira, eta, teoria eta are eztabaida ikasgelan ere, oso irakasgarriak izan daitezke problematika ulertzera hurbiltzeko.
Recursos para trabajar la violencia de género en el aula 1
Nerabeen arteko genero indarkeriari eskainitako 'Hoy por hoy' berezia
Pepa Buenoren programa berezi hori, Aldebaran BHItik (Alcobendas) emandakoa, oso ariketa interesgarria bihur daiteke. Saio horretan, bikotekideen tratu txarrak jasan zituzten bi nerabe elkarrizketatuko ditu kazetariak, nola sentitu ziren eta nola gainditu zuten azaltzeko. Antzeko egoeran dauden ikasleek beren burua balioesteko eta egoera horri amaiera emateko erabil dezakete, edo, are gehiago, beraiek egindako jokabide toxikoak detektatu ditzakete. Nolanahi ere, ikasgelan autoerreflexio-ariketa bat egiten du, lagungarria izan daitekeena ikasleak kontzientziatzeko harremanetan mugak daudela.
Recursos para trabajar la violencia de género en el aula 3
'Mayoría oprimida 'film laburra
Munduan, ezagutzen dugun moduan, gizonak eta emakumeak bizi duten egoerari 180ºko bira ematen dio, hau da, genero bakoitzeko rolak trukatuak izan dira. Gogoeta eragiten du; izan ere, protagonistak, gizon ezkonduak, emakumeek egunero bizi dituzten muga-egoeren oso antzekoak dira. Oso ariketa emankorra izan daiteke mutilei proposatzea azaltzeko nola erreakzionatuko luketen egoera horren aurrean, eta, era berean, neskak nola sentituko liratekeen bikotekideekin horrela jokatuz, gelako paperak ere trukatuz.
Recursos para trabajar la violencia de género en el aula 4
DetectAmor
Aplikazio honek maitasunaren eta harremanen kontzeptuari buruz duten ideia jolas dibertigarrien bidez aztertzera gonbidatzen ditu ikasleak. Kontzeptu horiei buruzko ideien desberdintasuna oso baliagarria izan daiteke berdintasunean eta errespetuan hezteko, termino horiekin nahasteak eragindako tentsio-egoerak prebenitzeaz gain.
Recursos para trabajar la violencia de género en el aula 5
Matxista errehabilitazioan
Gazteen artean arazo handienetako bat da, askotan, ez direla gai jokabide edo jarrera matxistak identifikatzeko. Test erraz baten bidez, ikasle guztiek ebaluatu dezakete beren bikotekideekin edo beste pertsona batzuekin jarduteko moduak matxistak diren ala ez. Gainera, jokabide eta istorio horiei aurre egiteko aholkuak ematen ditu, ikasleen artean aztertu eta eztabaidatzeko.
Nahi izate txarra (El mal querer)
Rosaliaren disko ezaguna Hizkuntza klasean azter daiteke adberbioak lantzeko, baina genero indarkeriarekin lotutako gaiak jorratzeko ere egokia da. Izan ere, abeslariak elkarrizketa batean adierazi zuenez, "Gaizkia nahi izatea mendeetan zehar saldu diguten maitasun erromantikoaren aurkako epaia da". 
11 abestien artean, honako hauek nabarmentzen dira: 'A nadie hombre', "A ninguna hombre consiento que dicte mi sentencia" bezalako bertsoak botatzen dituena; 'Bagdad', tratu txarrak jasan dituen emakume bati erreferentzia egiten diona, "Ile beltza, begi ilunak, polita baina pená" edo "mientras su entorno pasan, la miraban sin ver ná, solita en el infierno está atrapá" esaldiekin. 
Maitasun onaren bila
Kanarietako Gobernuaren proiektu honek bikoteetan genero indarkeria prebenitzea du helburu, jarduera multzo baten bidez. Dokumentuak hiru saioko tutoretzak eransten ditu, hainbat helbururekin: desberdintasunean dauden maitasun harremanei buruz hausnartzea; sentimendu negatiboak eta positiboak ezagutzen ikastea; eta harreman kaltegarriak identifikatzen eta positiboetatik bereizten ikastea.

"Gizonek ezarritako gizarte-ordenan ez igotzeko ukondoak sartzen dizkieten emakumeak, etxeari zor zaizkiolako. Gizonen mundua, emakume frenatuak, mundu patriarkala, mundu gaixoa, kanpoan botatako emakumeak, edenik gabeko emakumeak. Maitatzera eta boterearen banaketa desorekatua ikustera eta maitatzen jarraitzera mugatzen da ". 2017ko martxoaren 8an, Emakumearen Mundu Eguna zela eta, Marwan abeslari eta poetak bertso horiek "emakumeari, haren indarrari, haren balioari" eskainitako sare sozialetan kaleratzea erabaki zuen. Bere literatur konposizioa eta bere ahapaldien esanahia aztertzeko planteamendu ezin hobea.
El diario violeta de Carlota
Gemma Lienasek gazteentzako gida-liburu hau kaleratu zuen, gaur egun emakumeak bizi duen egoeraz hitz egiteko. Genero rolen inguruan hausnartzeko gonbita egin du, honako adibide hauekin: "Zergatik izan behar du urdinak mutilen kolorea eta arrosak neskena?". Obra honen helburuetako bat ikaslea gai izatea emakumearekin egoera bidegabeak antzemateko eta inposatutako ereduetan oinarrituta jarduten denean identifikatzeko.

Gauzen ordena
2010eko Goya sarietan fikziozko film labur onenaren sarirako izendatu zuten. Film labur espainiar honek Julia aipatzen du, tratu txarrak jasan dituen neska bat, urez betetako bainuontzi batean eserita dagoena. Dokumental formatuan, genero indarkeria salatzeaz gain, metafora eta sinbolismo idealez gainezka dago, ikasleak interpretatu ahal izan ditzan.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina