GATAZKAK ETA TRATAERA HEZKIDETZAILEA
Aste
hasieran banekien gatazkak interes kontrajarriak daudenean sortzen direla eta
hori bizikidetzaren parte bat dela. Jendartean, harremanetan gatazkak egotea
ohikoa eta osasuntsua da eta gure izatearen parte dira.
Galtung-ek dioen bezala : “ gatazka erronka da; azken batean, helburu bateraezinak
edukitzea izugarrizko desafioa da bi aldeentzat, bai adimen aldetik, bai emozio
aldetik. Horren arabera, beraz, gatazka gure izateari zentzua ematen dion
arrazoietako bat da; aldaketaren arrazoia, aldaketarekin batera gertatzen den
zerbait eta aldaketaren ondorioa; bizitza sozialerako ezinbestekoa; bizitzeko
arnasa hartzea bezain garrantzitsua”. Eta gatazka ez da negatiboa ezta
positiboa ere, positiboa edo negatiboa gatazkari aurre egiteko modua izan daiteke.
Astean zehar egindako ibilbidearen ondorioz konturatu naiz
zein garrantzitsua den dugun harremanak nola eraikitzen ditugun jabetzea eta
zentzu horretan gatazkei aurre egiteko moduetan generoak duen eraginaz
ohartzea. Gatazkak modu egokian kudeatzeko genero ikuspegia txertatzea
ezinbestekoa da, horien zergatiak eta ondorioak ezagutzeko , ulertzeko eta
ondorio kaltegarriekin bukatzeko. Gatazkaren trataeran genero ikuspegia kontuan
ez hartzea indarkeria da, izan ere, ezinbestekoa da mutilen zein nesken
beharrak kontuan hartzea eta gatazken trataeran emakumeen eta gizonen arteko
berdintasun-eza identifikatzeko ere. Errealitatea aztertzerakoan eta
berregiterakoan jakintza sortzearen “generizazioa” deitzen zaio emakumeak
eragile gisa eta beren egoerak kontuan izateari, beraz, gatazken trataeran “generizazioa”
egiten saiatu beharko gara.
Iazko
post-etatik honako hau aukeratu dut gaiaren mamia garbi adierazi eta baliabide
onak aurkezten dituelako:
Gai honen
garrantziaz jabetzeko oso interesgarriak iruditzen zaizkit GEUZ (Gatazkak Eraldatzeko Unibertsitate
Zentroa) taldearen honako bi proposamen hauek
eremu hezitzaileetan elkarbizitza eta gatazkaren gaia lantzeko:
- “Ikastetxeetan gatazkak ebazteko
estrategiak” :http://www.gabiria.eskolatxikiak.org/wp-content/uploads/2012/08/Guia_Procesos_resolucion_conflictos_escuela_EUS.pdf
- “Eskola-elkarbizitza hobetzeko
programak eta estrategiak” :
Hau guztia eremu hezitzailean lantzeko erronkak :
· + Generoak eta sexuak gatazketan
duten eraginaz kontzientzia hartzea.
· + Curriculumean gatazken
trataerarako behar diren konpetentzian garapenerako edukiak txertatu.
· + Gatazken trataera irakasleen
etengabeko prestakuntzan gauzatu.
· + Partaidetzan elkarrekiko
eraginkortasuna eta parte-hartze parekidea bermatzeko metodologia kooperatiboak
erabili.
· + Banakako tutoretza, gatazka baten
aurrean kontuan izatea alderdi pertsonalak.
· + Antolakuntza ez hierarkikoa
izatea.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina