2018/10/21

HEZKIDETZAN KOKATZEN


Zergatik hezkidetza?
Materiala topatzen aitu naiz eta UEU-ko lan bat aurkitu dut. Bertan Luixa Reizabal Arruabarrena, Maialen Eldua Azkarate eta Idoia Areizaga Llorentek Emakumeen kontrako indarkeriari aurre egiteko Gida idaztearen arrazoiak azaltzen dituzte (azaldu behar dira oraindik?).
Bertan, definizio, gako, arrazoi etabar agertzen dira. Nik hau hartu dut, arlo guztiak aipatzen duelakoan eta nahiko ulergarria iruditu zaidalako.
Laburbilduz, emakume eta gizonen arteko aukera, tratu, eskubide, betebehar, eskaera, itxaropen ,ardura , kargu, baliabide, denbora eta espazio-berdintasuna lortzeko bidea dugu hezkidetza, Eta hezkidetzan hezteko ezinbestekoa da familia, eskola, komunikabideak eta, orohar , sozializazio-eragile guztiek hezkidetza-pedagogiak garatzea (Simon 2003).
Honetaz aparte, irakurketan aipatzen diren datu batzuen adibide eguneratuak emango ditut:
-          Nire semeak, aurten, erdi-mailako formazio zikloa hasi berria du, mekanizadokoa. Bertan, 24ikasletik neska bakarra dago. Administrazioko eri-mailako zikloan, berriz, datuak alderantzizkoak dira (mutil bakarra).
-          Ikastaro honetan ari dan gehiengo nagusia irakaskuntza ingurukoa da, Zein da gizonezkoen proportzioa lanean aritzen zareten ikastetxeetan?
Bukatzeko, oso inportantea iruditzen zaidan puntu bat azpimarratu nahiko nuke, gako bezala agertzen dena: UMOREA. Ezinbestekoa da, bizitzaren edozein arloan bezala, tinko, gelditu barik, baina umoretsu.
Horen seinale, nire ikastetxean iazko Gabonetako Jaialdian, irakasle batzuk egin genuen Play-Backa.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina