2020/02/16

Hausnarketak eta bideragarritasunak

HAUSNARKETAK eta BIDERAGARRITASUNAK

 Aste honetako gaia, bai badela fina ten egiteko, sexu-identitateak eta sexu-adierazpenak! Aurreko asteko gaiei lotuz gero, konplexotasuna ez da makala; hortik dator egindako quozio hau.

 Quozioan adierazten den bezalaxe, errealitatearen dimentsioak direla uste dut nik, besteak beste noski. Generoaren gaia nahiko argi gelditu zitzaidan aurreko astean, baina aste honetakoak oraindik ez ditut guzti argi ikusten. Horren inguruan joan dira nik gaiaren hasieran egindako hausnarketak. Bi baino ez ditut: (1) sexu-dikotomia ez da nahikoa, ez da nahiko sexua duten animalia guztientzat?; (2) zer garen galdetuz gero? erantzun horretan umeak zer identifikatzen neska ala mutila izateaz?. Zer gertatzen da 5 aste 3/4 bitartean sexu identifikazio kasuan? 

Aurreko edizioetako aipamen bet hauxe da:  IXIk egindakoa  (2019/10/28)

Sexu-genero sistema apurtuz askatasunean hezi) 

hezkeh0506.blogspot.com/2019/10/sexu-genero-sistema-apurtuz.html

Uste dut gako hor dagoela, dugun honetatik haratago -askatasunerantz- nola joan, eta horretarako dua barik apurketak egon egon behar dira. 

Honen inguruan hurren esteka interesgarria izan daitekeela uste dut: https://chrysallis.org.es/ni-varon-ni-mujer-que-es-el-genero-fluido-y-quienes-se-identifican-asi/


 Gai honetan planteatzen diren erronkeei aurreko egiteko, interesgarria iruditu zait steilasek egindako materilak https://steilas.eus/es/2015/05/14/genero-eta-aniztasun-sexualerako-gida/





 Gonbidatzen zaituztet irakurtzera Nere Sancho-ren lana Hezkideza, sexu hezkuntz. biografia positiboak erikitzeko aukera. Berak hau lantzeko proposamen ezberdinak egiten ditu (http://www.hikhasi.eus/Artikuluak/20090201/hezkidetzaz-sexu-hezkuntza-biografia-positiboak-eraikitzeko-aukera).




Askatazunerantz gai hau bideratzeko esparru ezberdinak daude. Alde batetik, hausnarketa eta bideragarriak diren proposamen zehatzak behar dira. Ildo horretatik, uste dut erakunde anitzak horretan dabiltzala. 

Behin eta berriro esan dudan bezala, zailtasuna sexu-anitzak kontzeptuan eta sexu-identitatean ikusten dut. horregatik zaila egiten zait ulertzea Josebe iturriozen hitzak "Ni Josebe naiz, Josebe-Joseba, erdizkako zerbait naiz, leku batean ez bestean egon gura ez duena"  Josebe-Joseba izatea aukera daitekeen zerbait da??
Horrekin lotura, eta argitubarik sexu eraikuntza nola bideratzen den, nola esan dezakegu sexua ere eraikuntza soziala dela? Oraindik jarraitzen dut hau guztia argi ikusi barik.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina