Ur tantak ezberdinak dira… berdinik ez dago, antzerakoak
izan daitezke… baina berdinak ez!!! Eta gure jendartean berriz, milioka persona
gauden arren bi esterotipo jakin batzuei erantzun behar diegu… Dantza dezagun,
ur tantekin!! Bakoitzak nahi duen erako ur tanta izan dadila!!
Ur tantak gora eta behera… Estereotipoak mahaiganeratu
ditugu, eta azpimarratu behar dugu, oraindik ere ildo honetatik lan asko egin
behar dugula. Adibidez nire inguru gertuari behatuta, oraindik ere zaintzak
gehien bat emakumeen esku daudela, bai umeena bai nagusiena… Aurrerapausuak
eman diren arren eta lan horietan pixkanaka geroz eta gizon gehiago ikusten badira
ere.
Hezkuntza munduan gabiltzanon artean argi dago geurea dela
lanbide feminizatu bat, beraz ikasketak hautatzeko mementoan segregazio
horizontala dihardu, lan aukerak ere
esparru honetan bermatuta dauzkagu
Azkenik, lanarekin erlazionatuta, beti ere lan
feminizatuenak lan baldintza kaxkarrenak dituztela usted dut, eta horietan
hobetzea askoz zailagoa izaten da gizonezkoak gehienengoa diren horietan baino,
lan hauek behar duten balorariorik ez dutelako (Bizkaiko Nagusi Etxeen
Langileak adibidez).
Aurreko ikasturtetako
post bat aukeratzekotan hurrengo hau hautatuko nuke, http://hezkeh0506.blogspot.com.es/2016/10/sexu-generoa-gainditzeaz-bat-egitura_51.html.
Batez ere EHUko bideoa ikaragrri gustatu zait, estereotipoak
nola barneratzen ditugun islatzen duelako. Postaren egileak, planteatutako
erronken artean, irakaslegoaren formakuntza ezinbestekoa iruditzen zaidala,
azkenean hezkidetza eguneroko “txikikerietan “ islatzen delako. Egunero egunero
egin beharrekoak, lantzen dugun materiala, ariketak zuzentzerakoan akats
ortografikoez gain hizkuntza barneratzailea, eta era berean hizkuntza
barneratzailea erabili, egun bereziak aprobetxatu (martxoak 8 eta azaroak 25), …
Azaroak 25, laistear dagoenez, nire ikasleekin hurrengoa
lantzea aurreikusitakoa daukat, nahiko era informalean bada ere, eta ikastetxe
mailan ezer berezirik egingo ez den arren. Azaroaren 24an jorratu nahi dut,
ostirala, goizeko azken hiru orduak nirekin dituztelako…
- *
Batetik maitasun erromantikoaren gaia. Eta
horretarako Flavita Bananaren liburutik ateratako irudiak inprimatu eta gelako
hormetan itsatsiko ditut. Irudiak, argi adierazten baitute bideratu nahi dudan
mezua. Errezagoa iruditzen zait, ikasleen arreta euskarri grafiko batzuekin
bideratzea. Horien inguruan hausnarketa kolektiboa eta debatea egiteko asmoa
daukat.
- *
Bestetik, bukatzeko Pamela Palenciano “No solo
duelen los golpes” bideoa ikusi eta bideoan ikusitakoren egoeraren batean
islatzen diren galdetuko diet, zer sentitu duten…
Lantzeko zailtasunen arteko bat, iruditegi sinbolikoan, jendarte
gehiengoa berdintasunean bizi garela pentsatzea da… Egoera hau izanda,
feministen aldarrikapenak astunak, bihurrituak, korapilotsuak… direlaren
aurreiritsia dago. Azken finean sistema patriarkala ulertzeko hainbat korapilo
askatu behar dira, eta gure ezagutzak, ikuspegia, argudioak… dagoen
errealitatearen irudia desegin behar dute, berri bat eraikitzeko… Eta feminismoan formakuntza minimo bat ez duenarentzat,
gauzak hankaz gora jartzea suposatzen du. Eta hori DESEROSOA izaten da.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina