2018/03/12

Gatazkak betaurreko moreekin begiratu

     Veronica Goroskieta Solanok argitaraturiko Gatazken Ebazpena txostenean honela definitzen du aste honetan landu beharreko kontzeptua: Gatazka xede bateraezintasuneko, edo bateraezintzat sentitutako egoera da, eta maila pertsonalean, pertsona artekoan eta taldeen artekoan gertatzen da.

  Era berean, gatazka bat aztertzen dugunean, beronen faseak aipatzea ezinbestekoa da: gatazkaren aurretik, gatazka gertatzen den bitartean eta gatazkaren ondoren. Hori hala izanik, garrantzitsua da gatazkaren kausak eta ondorioak analizatzea. Ondorioak edo emaitzak onak eta txarrak izan daitezke. Txarrak badira, gatazkak arazoan amaituko du. Aldiz, kudeaketa ona eginez gero, ikasketa positibo ugari lor ditzakegu. 

   Iaz Maite Magisteritzak idatziriko postean Saharako Gatazka genero ikuspegitik aztertzen duen artikulu bat aipatu zuen. Bertan, emakumeak gatazka belikoetan talde kaltetuena direla azaltzen da. Beheko bideoan ere, Sudaneko Hegoaldeko gudan emakumeek jasandako diskriminazio eta zapalkuntzak azaltzen dira.


   Bestalde, emakumeak dira guda baten ondoren gizartea berreraikitzeko indar handiena eskaintzen dutenak. Izan ere, errefuxiatuen esparruetan emakumeak izaten dira haurrentzako janaria lortzeko borrokatzen dutenak, eskolak berreraikitzen dituztenak eta zaurituak zaintzen dituztenak. 




    


    Arazo edo gatazka hauek mundu mailakoak dira, baina gure ingurunean ere maila txikiagoan gertatzen dira eta kontutan eduki beharreko gai bat da. Gainera, gatazka guzti horiek genero ikuspegitik tratatuak izan behar dute. Adibide gisa, Zaharren Egoitzetako gatazka da.


    



Egunerokotasunean sortzen diren Gatazkak Konpontzeko Estrategia izena duen txosten honek irakasleak bizikidetzan trebatzeko materialak biltzen ditu.

Amaitzeko, etorkizunean landu beharreko erronkak hurrengoak dira: 

- Gatazken ondorio positiboak goraipatu, negatiboak desagertaraziz. 

- Eskoletan denon arteko elkarbitzitza sustatu, Bizikidetza Behatokietan irakasleak, ikasleak, gurasoak eta eskolako bestelako langileen arteko komunikazioa bultzatuz. 

- Eskolan ikasleen arteko lehiakortasuna ekiditu, denon parte-hartzearen garrantzia azpimarratuz.

- Gatazkak lantzeko eta irtenbideei buruzko hausnarketa egiteko denbora inbertitzea.

- Irakasleei gatazkak konpontzeko estrategiei buruzko formazioa eskaini.

- Edozein gatazka genero ikuspegiarekin jorratu. 

- Ikasleekin emozioak landu. 



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina