Gatazka egunero agertzen zaigun egoera da. Gatazkak,
egoera positibotzat hartuta, irtenbidea bilatzearen protagonista,
kudeaketaren subjektu aktibo izateko aukera ematen du. Honetarako ezinbestekoa
da gatazkak konpontzeko abilezia, trebetasuna... garatzea eta gatazkei
aurre egiteko pertsonaren baliabide positibo bihurtzea.
Gatazkak kudeatzeko, hezkuntzan zein beste
alderdi batuetan, hirugarren pertsona bat behar dela. Ez ditugu tresnak ezta estrategiak
gatazkei aurre egiteko. Egoera positiboa moduan ikusten ez dugun heinean zaila
egingo zaigu.
Aberasgarri ikusten dut, egoera bertan egon
ez den norbaiten ikuspuntua. Genero ikuspegi bat kontuan izanda, zergatik eta
ondorioak ezagutzeko, ulertzeko.
Bestalde, uste dut gatazkei ez diegula
behar duten denbora eskaintzen. Berehala konpondu nahi ditugu, deseroso
sentitzen gara eta deseroso sentiarazten gaitu. Estrategia falta izango da,
kudeatzeko gaitasun falta…baina gauza da azkarregi lantzen ditugula. Horregatik
hau guztia lantzeko erronkak hauek izan ahal dira:
ü Gatazkaren
inguruko konotazio negatiboari buelta ematea.
ü Gatazkak
mahai gainean jarri eta hauek modu egokian bideratzeko bitartekoak eskuragarri
jartzea.
ü Pertsona
ororen iritziak, pentsamenduak... ados egon edo ez errespetatuak izatea.
ü Irakasle
nahiz gurasoei gatazkak modu egokian kudeatzeko tresnak eskaintzea (formazioa)
ü Gatazketan
generoak duen eraginaz jabetzea.
ü Elkar
entzuketa aktiboa bultzatzea.
ü
Tratu ona eta elkarren zaintza norberarengan eta
besteengan sustatzea
Feminismoak ere, gatazken kudeaketarako
ekarpenak egin ditu. Haien artean: pertsonak aintzakotzat hartzea, subjektu
gisa ikustea, naturarekin eta gorputzarekin errespetu-harremana garatzea,
indarkeria erabiltzearen kontra agertzea, feminitate eta maskulinitate anitzak
aberasgarri baloratzea, emozioei garrantzia ematea, guztiok ondo tratatzearen
inportantzia goraipatzea...
Haizea Eguigurenek egindako posta irakurri dut
besteak beste. Baita Ane Zurutuzarena ere. Anek eskolak duen erronkaren
garrantzia azpimarratzen du, ondoko puntuak azalduz:
Kontzientziazioan, sexu-genero
gatazkaren kontzientzia politikoan.
Curriculumean, gatazken trataerara
egokirako konpetentzien txertatzea.
Partaidetzan, pertsona ororen
behar eta iteresak adierazi eta asetzeko parte hartzerako espazioak bermatzean.
Banakako trataera eta aterabideei
bide ematean, betiere kolektibotasunetik indibiduoen behar eta interesei
erantzunez.
Antolakuntza eredu orizontalak
sortzean, eta antolakuntza egitura zein araudiak helburuen araberakoak eta
mesedeetan zehaztean.
Honako gida aurkitu eginbdako gomendioen
artean:
Oso gomendagarria, gazteleraz dago. Azkeneko orrietan
tresna ezberdinak azaltzen dira.
Gai honekin lotura duen beste liburu bat
etorri zait burura.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina