2017/02/03

Orientazioa eta aukera akademikoak

Hausnarketa:

Aste hasieran uste nuen orientazioa eta aukera akademikoak gaia jorratzerakoan, erabat kontzientziatua nengoela eta genero ikuspegitik begiratzen nituela gai honen inguruko aspektu guztiak.

Orain konturatu naiz, gai honetan ez nuela benetan erreparatu. Desberdintasunak ikusten banituen ere, ez nintzen konturatu hainbestekoak zirenik ez eta hain txikitatik zetozenik ere. Desberdintasunak, ikasle eta hezitzaile bezala ikusi nituen, eta kontziente nintzen, baina ez nuen uste irakasleen aurreiritziek kalifikazioetan eragina izango zutenik, besteak beste.

Gai honen garrantzia zehaztu beharko banu, esango nuke hezkuntza eragileok genero- ikuspegiaren betaurrekoak kendu gabe aztertu behar dugula zer gertatzen den, zergatik, zer egin behar den eta nola. Begirada hori orientazio eta tutoretza arloetan uneoro mantentzea oso garrantzitsua da, zeregin hauetan sexismoaren eragina aspektu desberdin guztietan kontuan hartu behar baita eta horrek dakarren bazterkeriaren desagerpena sustatu.

Iazko ikastarokideek egindako post bat:

Aukeratu dudan post-a, Maitane Ortiz de Martioda-rena da: Orientazioa


Esanguratsuak diren datuak edo baliabide interesgarriak aipatu:

Orientazioan genero ikuspegitik ikertu, pentsatu eta planifikatzea funtsezkoa da. Jendarte bakoitzak neska izatea eta mutil izatea zer den modu ezberdinean interpretatzen du, baina, aldi berean, kultura ezberdinetan ezaugarri asko errepikatzen dira eta horiek eragin handia dute pertsonak duen auto- ezagutzan, aukeretan eta auto- balorazioan. Gehienetan maskulinoa denaren eta femeninoa denaren interpretazioek sexu bakoitzaren bizipenak murriztutako gune eta roletara mugatzen dituzte. Horregatik, emakume zein gizon izateari esanahi librea eman ahal izateko, batzuen eta besteen ekarpenak, sentimenduak eta interpretazioak onartzea beharrezkoa da eta, hortik abiatuta, bizitzarako, ikasketetarako eta lanerako orientabideak ematea ere.

Orientazioak esku hartze kontzientea eta etengabeko prozesua izan behar du, hezkuntzaren esparru eta maila guztietan gertatzen dena, curriculumean integraturik egon eta hezkuntza- komunitate osoaren inplikazioa duena.


Hala ere, curriculum esplizituak androzentrikoa izaten jarraitzen du: emakumeek garaturiko konpetentziak (autozaintza eta pertsonen zaintza, elkar ardura, emozio eta sentimenduen mundua...) kanpo geratzen dira eta egindako ekarpenak ezagutza- eremu guztietan isilarazita daude; ezkutuko curriculum sexista (harreman formal eta ez- formaletan) era inkontzientean transmititzen da: komunikaziorako hizkera sexista, neska eta mutilekiko itxaropen bereiziak, neska eta mutilen jarrera eta ekintzen balorazio desberdinak, lana eta arduren banaketa ez parekidea, espazio eta denboraren erabilera, jokoak, jaien antolaketa, antolakuntza, partaidetza eta botere espazioak, hezitzaileok modelatze lanean eskaintzen ditugun eredu baldintzatuak…

Guzti honi lotuta, neska edo mutilengan jartzen diren itxaropen bereziei edo espektatibei dagokienez, neska batek senti ditzakeen mugen inguruko bideotxo bat:




Orientazio akademiko hezkidetzailea lantzeko erronkak, besteak beste:

-Emakumeek historian zehar egindako lanak eta ekarpenak curriculum esplizituaren ardatza izatea lortzea.
-Generoarekin erlazionaturiko aurreiritzien kritika tutoretza eta orientazio jarduera zein espazioetan txertatzea.
-Parte hartze parekidea sustatzea.
-Bizitza mota eta lanbide anitzen eredu ez-estereotipatuak aurkeztea.
-Elkarrekiko ardura eta zaintza tutoretzetan sartzea.
-Hezkuntza komunitate osoaren inplikazioa lortzea, hartzen diren erabakiak aztertzerako bidean.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina