2018/01/22

Partaidetza Parekidea

TXATXI HAUSNARKETAK: "Haurren parte-hartzea" bideoa aukeratu egin dut. Haurenganako dudan loturagatik. Haur txikiekin lan egiten dut eta bideoan azaltzen dituzten ideia nagusiekin erabat ados nago.
Haurrak zein gazteak parte hartze aktibo moduan aurkeztu behar ditugu.
Euren errealitatetatik abiatu behar garela. Zentsuskoa eta erreala izateko haurrek, kasu honetan, bizi dutenetik abiatu behar dira. Beraien errealitatea esanguratsua den heinean beraien parte hartzea aktiboagoa izango da.
Lotura duten ekintzekin motibatuko ditugu, eta bide horretatik beraien segurtasuna ea konfiantzarekin parte hartzen joango dira. Egia da ere, partaidetza bultzatzeko ekintzek helduon ikuspuntutik egiten direla. Begirada aldatu behar dago, honetan ere. Beraiek ere, errealitatea eraikitzen dutelako, badutelako zer esan eta zer erakutsi.
Historian zehar, emakumeak bigarren plano batean utzi nahi izan dute. Emakumeek egindako lanak, aurkikuntzak… estaliak izan dira, gizonei egokitzen zitzaien, gizon moduan mozorrotu/estali behar ziren….
 Bizipen horiek eta egungoak eta gero inseguritatea emakumearekin lotu izan da. Beldurra ondo esatera, beldurra ulertarazteko, beldurra entzuteko, ideiak ondo defendatzeko eta sortu daitezkeen arazoei, galderei aurre egiteko gai izan. Galdetegi luzeei “era egoki” batean erantzuteko, sinesgarria izateko. Lotsa eta barregarri ez geratzearen beldurra.
Unibertsitatean euskara klaseetan, irakasleentzako fidagarriagoa zen mutil batek egindako aurkezpenak zein lanak. Irakaslea apaiza izandakoa zen, eta bere ustetan euskalki bat ez genuenak erabiltzen besteak baino gutxiago genekien. Hori da profesionaltasuna!
Beraren aurrean eta gelaren aurrean aurkezpenen bat egitea tokatzen zitzaidanean, benetan gaizki pasatzen nuen. Nire parte hartzea beharrezkoa, derrigorrezkoa nuen. Ezin nituen akatsatik egin, argia izan behar nintzen. Hainbeste presioarekin gaia ez nuen inoiz kontrolatzen, inseguritateak jaten ninduen. Dardara, izerdia, ahotsa faltan…dena kontra nuen.
Noski klase horietan nire partaidetza eskasa zen. Ez nuen barregarri geratu nahi, ez nuen bera nitaz barre egitea. Zeuden mutilekin lasai eta trankil aurkezten zen.
Gure partaidetza sustatzeko estrategien artean galdetzeko, proposatzeko era landu behar dela nago. Ze espazio eta egoeran ematen den. Espazioan seguruak sentitu behar gara, era informal batean ere gauzak landu egin daitezke. Txikitatik erakutsi beharko digute, nola egin, nola hitz egin, defendatu edota erratu. Parte hatu nahi dugunean eta nahi dugunarekin. Uste dut “puesta en escena” oso garrantzitsua dela. Lasaitasuna eta konfiantza transmititu beharra dago, eta beldurrak landu.
Nola galdetzen da: ze intentzioarekin egiten dira galderak? Galdera zabala ala itxia da? Nori zuzenduta dago? Aurrean dagoena/daudenak interesatuak daude nire erantzunetan eta iritzietan? Baloratua sentitzen da hitz egiten dagoena? Jende gehiegi dago? Nonbaitera dora er
antzuna, galdera?
Parte hartu DEZAKET/DEZAKEZU/DEZAKEGU/DEZAKEZUE
Honako posta irakurri eta gustatu egin zait

Hemen uzten dizuet partaidetzaren inguruan sortutakoa.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina