2020/02/09

IDENTITATE EGOTEKO MODU BAT DA



Dau Garcia Dauder: "Suposatzen da erregistroetan edo nortasun agirian agertzen den informazioa pertsonen nortasunari buruzkoa dela, ez haien genitalei buruzkoa". Azken bi hamarkadetan aurrerapausoak eman diren arren, LGTBI pertsonek diskriminazio eta indarkeria orokorrei aurre egiten jarraitzen dute herrialde askotan. Horrek bazterketara darama, eta kontrako eraginak ditu, bai beren bizitzan, bai bizi diren komunitate eta ekonomietan. Kontuan izanik izatea kultur produktu bat dela, desikasi eta berriro ikas daitekeela, ondorengo mitoak erbesteratu behar izan ditugu. Sexu-aniztasunak honako hauek dakartza berekin: promiskuitatea, gaixotasun mentala, hazkuntza anomaloa, afeminatuak eta marimatxoak, konbertsio-terapiak, delitu-jokabidea eta droga-kontsumoa … Horregatik, garrantzitsua da gertatu diren aurrerapenak azpimarratzea, adibidez.
1.- Aniztasunean oinarritutako hezkuntza ikastetxeetan, eta aniztasun horren barruan, sexuala eta generokoa. Hezkidetzaren planei esker, familia, sexu, etnia eta abarren aniztasunean hezten da. Horren ondorioz, dibertsitate horiek onartzearen ondorioz, ikastetxeetako jazarpenen ehunekoak behera egin dezake.
2.- Gay harrotasuna komunikabideetan bistaratzea. Horri esker, agerian geratzen dira LGT+ kolektiboentzat oraindik lortzeke dauden eskubideak.
3.- Gizarteak heterosexualitatea normaltasunaren sinonimo ez dela onartzea, osasuntsua eta normala garenarekin eta sentitzen dugunarekin koherentea izatea da.
4.- Ezkontza homosexuala, … …..



Hezkuntzaren alorreko aurrerapenei erreparatzen badiegu, azpimarratu beharko dugu indarrean dagoen lege-esparruak, Heziberrik, gure irakaskuntza-lana garatzen laguntzen digula, zeharkako konpetentzien bidez. Askotan, ezkutuko curriculumaren bidez garatzen dira gaitasun horiek, baina jakin behar dugu arlo guztietan ezartzen direla, eta, era berean, jakin behar dugu gure ikasleei transmititzen ari garela. Horregatik, esaldi hau nabarmenduko nuke: "Izaten ikastea" oinarrizko konpetentzia guztiekin batera doa, bai zeharkakoak bai espezifikoak, autorregulazio-prozesuen bidez, hau da, oinarrizko konpetentzia bakoitzarekin lotutako pentsamenduen, hitzen eta obren kontzientzia eta erregulazioaren bidez. Gai izatea, proposamen honetan ulertzen den bezala, eta nork bere burua burutzea, txanpon beraren bi aldeak dira.
Nahiz eta ezinezkoa den zehar-konpetentzia guztiak gainetik kentzea, horien artean bi nabarmenduko nituzke: izaten ikastea eta elkarrekin bizitzea.
Lehenengotik autoerrealizazioa nabarmenduko nuke, hainbat dimentsio edo osagai modu harmonizatuan integratuz: gorputz-dimentsioa, dimentsio kognitiboa, afektiboa, soziala, estetikoa, morala eta konatiboa. Mugarik ez duen eta autoerrealizaziora bideratuta dagoen hazkunde-prozesu horren emaitzak honako hauek hartzen ditu barnean:
• Autokontzeptuaren garapena, norberaren alderdi positiboak eta negatiboak gero eta errealitatera hobeto egokituta identifikatuz (dimentsio kognitiboa).
• Nork bere burua positiboki eta errealki balioesteko autoestimua garatzea (dimentsio afektiboa).
• Autonomiaren edo ahalduntzearen garapena, hau da, erabakiak modu pertsonalean hartzeko eta betearazteko gaitasuna, bere ekintzen eta bere bizitzaren erantzule izanik (dimentsio konatiboa).

Bigarrenetik, 1. osagaia nabarmenduko nuke. Osagai hori asertibitatearen (norberaren sentimenduak, pentsamenduak eta nahiak benetan komunikatzea eta, aldi berean, solaskidea errespetatuta) eta enpatiaren (bestearen lekuan jartzea eta esaten duena barrutik entzutea eta interpretatzea, ez bakarrik esaten duena, baizik eta esan nahi duena) garapenean oinarritzen da.



Nire lankideek azaldutakoari dagokionez, Maiderrek egindako gogoeta azpimarratuko nuke, bai hezkuntzaren ikuspegitik, bai artikuluak eta erreferentziak egiten dituen aipamenak kontuan hartuta, hala nola Alvin Toflerena.





iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina