Beste urteetako posten artean, Nor naizen eta nor ez naizen posta aukeratu dut, Bideo hau eskeintzen du, non azaltzen da oso argi nola sartzen duzkiegu estereotipoak gure umeei .
Azken urteotan aurrerapen asko egon dira genero-identitateari dagokionez. Uste
dut Hezkuntzan garrantzitsuena hezkuntzan Trans protokoloa dela.Protokolo
honetan haur transen errealitatea agerian geratzen da. https://www.euskadi.eus/contenidos/informacion/hezkuntza_ikuskaritza_dok_abi/eu_def/adjuntos/Protokolo_trans_e.pdf
Irakasleen kontzientziazioak asko eragin du. Duela 4 edo 5 urtetik hona,
urtero, gure zonaldean, neska trans edo ninño bat ikusten da. Lehen
nerabezaroan agertzen ziren, baina orain Haur Hezkuntzan eta Lehen Hezkuntzan
ere agertzen dira, batez ere 5 eta 6 urtetan.
Genero identitate anitzak az hainbat elkarte
topa daitezke gaur egun:
· Errespetuz, asociación para la defensa e integración de las personas
transexuales. http://www.errespetuz.org/
Transexualitatea ulertzeko Filme labur hau gomendatzen dut:
From Lucas to Luus.
Heziberri 2020:
“Oinarrizko Hezkuntzak pertsona guztien hezkuntza-eskubidea bermatu behar du.
Horrenbestez, zuzentasunaren eta justizia sozialaren ildoan, hezkuntzak aukera
berdinak eskaini behar ditu, bazterketarik egin gabe –ezaugarri
pertsonalengatik edo sexu-orientazio, kultur nortasun edo generoagatik–, eta
gainditu egin behar ditu desberdintasun ekonomikoak, sozialak, kulturalak eta
pertsonalak.”
Egitasmo hau helburu bihurtzeko eskolan gauza aldaketa nabariak egin behar ditugu.
Curriculum ezkutua oso errotuta dago pertsonengan, eta pertsonak gara eskola
osatzen dugunak.
Elementu batzuk begi-bistakoak dira: hizkera sexista,
curriculum androzentrikoa, material androzentrikoak. Kultura androzentrikoa berrikusi behar dugu. Emakumeen ekarpen guztiak batu behar ditugu
curriculumean. Hori egin gabe jarraitzen badugu, gure neskatoek beren nortasuna
eraikitzen jarraituko dute, bigarren kategoriako izaki gisa.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina