2020/11/09

Susmoaren Filosofia

 



Genero indarkeriaren inguruan aritu garen honetan NORMALTASUN osoz zenbat indarkeria jaso izan dugun konturatu naiz.

Norbanakook gizarteak ezarritako patroi estanko horietan mugitzera jotzen dugu hatzarekin seinalatuak eta baztertuak ez izateko beharragatik.

Estereotipoen kartzelan sartzen gara eta hortik ateratzea zein zaila den!! Ez bait gara konturatu ere egiten zer sasitan sartuta gauden!

Lodifobia adibidez ez nuen genero indarkeriarekin lotzen baina bai, aste honetako lanketaren ondorioz logika oso baten barruan kokatzeko gai naiz gaur egun.

Nuria Varelaren hitzaldia ikusi dut eta egia esan oso aberatsa izan da niretzat . Bertan  indarkeria sexualari buruz dio hain normalizatua dugula ez dugula den bezala bizitzen  eta gure artean hitz egiteko ere gai ez garela . Samina eta etsipena sortu dit honek guztiak horrela dela jabetzen naizelako tamalez.

Varelak animatzen gaitu “susmoaren filosofía “praktikatzera: normaltasunari begiratzeko modua litzateke. NORMALA den hori begiratzean gure buruari galdetu beharko genioke ea zeinek sortu duen, zein den onuraduna eta zer botere dagoen atzean.

Varelak dio emakumeak  historian zehar berdintasunerantz aurrera pausoak eman  ditugun bakoitzean patriarkatuak erantzun egiten duela. Horregatik gaur  egun hain biolentzia handia bizi dugula.

Varelak Yolanda Dominguez aipatzen du hitzaldian. Honek lan asko egin duelako publizitateak estereotipoak nola erabiltzen dituen salatuz.

Yolandaren hitzaldi hau bilatu dut eta oso interesgarria egin zait ulertzeko zein estereotipo absurdo pila bonbardeatzen dizkiguten egunero.

Hezkuntzan hezkidetza planak daudenez gutxi edo gehiago gai hauek lantzen direla uste dut. Baina hain sakona da gizartean patriarkatuak duen boterea gela barruko lana hutsaren hurrengoa geratzen denaren susmoa dudala.

 Geletatik haratago joateko beharra dagoela uste dut, errora, sustraietara joan behar dela benetan zerbait esanguratsua lortu nahi badugu.

Iazko post-ak begiratzen egon naiz eta Jarrillera-ren hau gustatu zait. Indarkeriaren sorburua non egon daitekeen argudiatzen duelako eta jarraian eskoletan lantzeko proposamen zehatzak egiten dituelako

https://hezkeh0506.blogspot.com/2019/11/mundu-berri-bat.html

 


Badugu lana aurretik!!

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina