2020/11/14

FEMINISMOA ETA HEZKIDETZA EMAKUMEEN EZINTASUNAREN KONTRA







Emakumeen historia ikusezintasunaren historia da, anonimatuaren historia da.



















Virginia Wolfen aipu ospetsuak dioenez, “historia gehienarentzat, Anonimo emakume bat zen”.


Emakume ikusezinak ez dira existitzen; anonimatuan bizi dira; ez dute eskubiderik, ez askatasunik; ez dira ez norbanakoak, ez pertsonak; gizonek haietaz pentsatzen dutena dira. Hori izan da emakumeen errealitatea historian zehar.



Feminismoaren historia emakumeen borrokaren historia da, ikusgai izateko, pertsonak izateko, baloratuak izateko, eskubideak izateko, berdinak izateko eta askeak izateko.



Emakume askoren hiru mendetako borroka, lorpen asko..., baina feminismoaren historia eta horren erreferenteak ez dira gure kulturaren eta gure hezkuntza-sistemaren curriculumaren zati. Hori erakusten du nire inguruan egin dudan inkestak. 


Guztira 20 eta 65 urte bitarteko 24 pertsonari galdetu diet ea feminismoa ikasi duten beren prestakuntza akademikoan curriculumaren zati gisa. Eta erantzuna baiezkoa bada, nork, noiz eta zein testuingurutan aipatu zuen.

21 urteko bi pertsonak bakarrik diote eskolan feminismoa landu dutela. Horietako bat gizarte-zientzietako eta historiako eskoletan izan zen, eta, horrez gain, zenbait kolektibok hitzaldiak eman zizkioten feminismoarekin lotutako gaien inguruan. Besteak dio bere historiako irakaslea zela eskolan zegoen talde feministaren arduraduna eta, horregatik, feminismoarekin lotutako jarduerak egin zituela.

Beste hiru pertsonari unibertsitatean gaia gainetik aipatu diete baina ez curriculumaren parte gisa.


Emakume askoren hiru mendetako borroka, lorpen asko..., baina emakumearen ikusezintasuna ez dago oraindik erabat gaindituta, eta hori gertatzen da hainbat esparrutan.





Emakumeen ikusezintasuna bideo-jokoetan.




Emakumeen ikusezintasuna kiroletan.




Marian Morenok, feminismoaren erreferenteak, bere artikuluan “la historia de la humanidad en femenino” dio: “Gizateriaren historia, oro har, maskulinoan kontatu da; izan ere, Gizonezkoaren Historiaz hitz egin ohi da gizateria osoari buruz hitz egiteko. Gerra, botere, konkista, inbasio, aberriaren guraso eta abarren historia izan da. Badira urte batzuk unibertsitateko emakumeek historia femeninoan ere kontatzea erabaki dutela, eta, horiei esker, testuliburuen historian erabat isildu diren emakumeak aurki ditzakegu.”

Artikulu honetan, emakumeak protagonista hartuta, gizateriaren historian zehar ibilbidea egitea proposatzen du.

Marian Moreno hezkidetzaren erreferente onenetakoa da niretzat. Emakume eta neskentzako hezkuntzari buruzko UNESCO saria jaso du Skolae programarengatik. Egindako estekak bere webgunera bidaltzen du. Hor, berak argitaratutako lanak, hezkidetari buruzkoak barne, eta egindako hainbat elkarrizketa eta hitzaldi agertzen dira.


Unaik bere blogeko ekarpenean dioenez, "Feminismoak eta hezkidetza, elkarri estu-estu lotuak".

Konbentzituta nago hezkidetza dela emakumea ageri egiteko bideetako bat, ezkutukoa esplizitua eginez, emakumeak curriculumean integratuz, txikitatik desberdintasunak eta diskriminazioa saihesten landuz. Eskola hezkidetzaileak gizarte-eredu bidezkoagoa eta berdintasunezkoagoa sortzen lagun dezake.

Azkenik, pertsona “anonimo” batek egindako ekarpena gomendatu nahi dut. Oso ongi egituratua azaltzen du feminismoak lortu duena, lortu ez duena; eta hezkuntzaren bidez aurrera egiteko hainbat proposamen egiten ditu.


Irudien eta bideoen iturriak


Irudia






Irudiak





1.  Bideoa

2.  Bideoa

3.  Bideoa

4.  Bideoa

5.  Bideoa

6.  Bideoa

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina