2015/11/15

FEMINISMOA VS BERDINTASUNA VS ASKATASUNA

Feminismoaren borrokaren ondorioz lortu direnak…

  • Bozka emateko eskubidea dugu; 


  • Nahi ditugun ikasketak burutzeko eta desio dugun lanbidean aritzeko eskubidea dugu
  • Abortatzeko eskubidea dugu; eta sexualitatean askatasuna; antisorgailuak, desira askea eta harreman askeak izateko aukera.
  • Eremu desberdinetan parte hartzeko eskubidea dugu; Sozio-politika, kultura, kirolak, arteak,…
  • Berdintasun legala. “Pertsonala politikoa da”.Kate Millet




Lortzeko falta direnak…

  • Emakumeen kontrako indarkeria DESAGERTZEA
  • Lanbideetan berdintasun ekonomiko eta baldintza parekide duinak izatea.
  • Botere harremanak desegin eta menderatzaileak diren jarrerak, joerak eta inertziak desegitea.
  • Feminismoaren historian egondako borrokak eta lorpenak ikusgarri egitea eta emakume erreferenteen goraipatzea
  • Eremu desberdinetan partehartzen duten emakumeen lorpenen aitortzak.
  • Hezkuntza hezkidetzailea: hezgarriak diren eremu guztietan; etxeetan, eskoletan, kalean, musika-eskoletan, igerileku eta kiroldegietan,…


Hezkuntza proposamenak...

  •  Eskola komunitatea osatzen dugun ororentzat jabekuntza feminista eskolak eskaintzea lehen urratsa. (Dozente, ez-dozente eta gurasoentzat). Hezitzen ari garenon kontzientzia garatzea ezinbesteko urratsa baita.
  • Emakumeen kontrako indarkeria DESAGERTZEKO urratsak ematea. Eskola curriculumean programa bereziak atxikitu eta etapa guztietan parekidetasuna helburu izango duten unitate didaktikoak integratu,  indarkeria mota guztiak barne harturik; fisikoa, psikikoa eta sinbolikoa. Azken honekin egunero-egunero topo egingo dugula onartu eta hausnarketa eremuen bidez autoebaluaketak eta inguruaren behaketen bidez desikasteko zubiak eraiki.
  • LANBIDE AUKERAKETA ASKEA dagoen arren, ikasleak egungo errealitate gordina zein den eta horren inguruan kritikoki jokatzen trebatzea. (batik bat, Batxilerreko ikasleekin egin liteke zuzeneko hausnarketa eta lanketa; jendartea eraldatzeko, begirada feminista garatzea ezinbestekoa da; non ikasleen pentsamendu kritikoa  aberastea izango dugun helburu.
  •  Sozializazioa aro guztiei erreparatu, eta errekurtso egokiak eskaini. Harreman parekideak sustatu, eta ezinbestekoak diren esku hartzeak egin; espazioen berrantolaketa, irakasleen jarreren azterketa eta eraldaketa, hizkuntza sexista sustatzen dutenak desegitea, eskola-ereduak  ez-sexistak eskaintzea, …
  • Boterean oinarritzen diren maitasun harreman heterosexisten ideia desegin eta harreman parekideak izatea da feminismoak agertzen digun beste ideia bat, hau da, bakoitzak nahi duen eran nahi duena maitatzea. Eskolaren eskuhartzea haur hezkuntza etapatik (harremanak eraikitzen hasten diren lehen sozializazio arotik) nerabezaroa arte etapa bakoitzak berean dakartzan ezaugarriei eustea eta horietan esku hartzea; Maitasun erromantikoaren kontzetuari indarra kendu, eta maitatzeko era desberdinetan trebatzen laguntzea du erronka. Famili eredu tradizionalaz eskaintzen ditugunak berraztertzea ezinbestekoa da baita  eredu desberdinak ikusgarri egitea ere; ama edo aita ez diren emakume zein gizonak; bikote harreman anitzak (gizon-gizon, emakume-gizon, emakume-emakume), ama edo aita “solteroak”, ...  Maitatzeko era natural eta parekideetan trebatu eta zoriontasuna, norberaren erabaki askeak hautatzeko bidea dela erakutsiz.



  •  Mugimendu feministek lortutakoak agertzea, txalotzea eta egungo  jendartean suposatu duten aldaketen berri izatea; era berean, horiek lortuta ere, egungo jendartea patriarkatuan oinarritzen dela ulertzen erakutsi behar du eskolak, non berdintasuna bermatzeko jendartearean hutsuneak aztertzen trebatu eta eraldaketak egiteko kritikotasuna sustatzea izango duen helburuetako beste bat.
  •  Feminismoak nolako emakumea izan nahi dugun erabaki ahal izatea eta munduan nolako posizioa nahi dugun hautatu ahal izatearen ideia agertzen digu; beraz, eskolan aukera libreak eta jarrera askeetan trebatzea oso garrantzitsua iruditzen zait; neskek ezinbestekoak dituzte eremu guzti-guztietan emakumeen erreferenteak eta era berean, mutilek maskulinitate berriak ezagutu behar dituzte.
              
  •  Benetako berdintasuna eta askatasuna bermatzea; eguneroko jarreren behaketa eta azterketa. Horietan eskuhartzeak. Mikromatxismoak detektatu eta eredu egokiak eskaini.
  • Eskolako curriculumean feminismoa ikasgaia izango balitz asko aurreratuko genuke.




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina