2020/02/27

GATAZKA: ERALDAKETARAKO TRESNA BIKAINA


Gaiari buruzko gogoeta pertsonala. Zein izan dira astean zehar bor-bor ibili diren ideia nagusiak?

Konturatu naiz, bai irakurgaia irakurri ostean, bai duela  pare bat urtetik hona BIZIKASI ekimena martxan ipintzeko aukera izatean, GATAZKA, eraldaketarako tresna bikaina dela, NATURALA, alegia. Ezin da prebenitu, bai ordea, PROBENITU. Baina, zer da probentzioa? Probentzioa, funtsean, hezitzearekin lotuta dago, gatazkei aurre egiteko beharrezkoak diren gaitasunak, trebetasunak eta estrategiak garatzearekin, kontraesanak eta antagonismoen hastapenak baino ez direnean. Gure ardura, gure ikasleak esandako guztian trebatzea da. Neure buruari galdetu diot zenbaterainoko garrantzia duen honetan GENEROAK, eta ohartu naiz ezinbestekoa dela gatazken trataeran genero-ikuspegia kontuan izatea:

   1.   Enpirikoki, gatazken zergatiak eta ondorioak ezagutzeko.
   2.  Kontzeptualki, sakonean ulertzeko.
   3.   Etikoki, pertsonengan eta gizartean duten benetako eragina agerian uzteko eta tratera desegokiak duen ondorio kaltegarriekin bukatzeko.

     Bestalde, ASERTIBITATEA ezinbestekoa dela GATAZKAK konpontzeko ere ondorengo bideoan labur eta argi diosku Marivi FernĆ”ndezek:


 

Aurreko edizioetako post bat aukeratzekotan, #JanireC-ren posta aukeratu dut. Asko iruditu zaizkit oso egokiak, baina izenburuak atentzioa eman dit eta gai honek duen garrantzia feminismoarekiko oso ondo adierazi du: hezkeh0506.blogspot.com/2019/03/gatazkak-konpontzeko-ere-feminismoa.html

Gai honek hezkuntzan duen garrantzia adierazteko, ondorengo baliabideaz hitz egingo dizuet, BIZIKASI EKIMENAZ, alegia:

Bizikasi ekimenak lagundu nahi du ikastetxeak elkarbizitza positiborako espazio seguruak bilakatzea, hau da, inolako jazarpen-egoerarik onartuko ez dutenak. Izan ere, hori lortzea ezinbestekoa da hezkuntza sistemaren xede nagusia betetzeko: ikasle guztien garapen pertsonalean lagundu eta konpetentziak eta tresnak ematea herritar aktibo eta arduratsu gisa parte har dezaten gizartean.
 
Hor doakizue departamentuak martxan jarritako ekimenarekin lotutako esteka. Bertan, ERRONKAK, TRESNAK, ESKU-HARTZEAK…agertuko zaizkizue:



Eremu hezitzailean/jendartean, erronka nagusiakHezkidetza II.plana, alegia. Bertan, 4.zutabea honetan oinarritzen da: GATAZKEN KONPONKETA BAKETSUA. Bigarren Hezkuntzan jartzen duena kontatuko dizuet:

  1.       Gure emozioak, erreakzioak eta gatazken aurrean ditugun estrategiak ezagutzea.
  2.    Eztabaidatzen eta hitz egiten ikastea; entzuten ikastea.
  3.      Bereziki zaurgarriak diren pertsonekiko enpatia praktikan jartzea.
  4.     Eskola-jazarpenari buruz gogoeta egitea, genero-ikuspegitik, eta, hartara, jazarpenaren kontrako aktibista bihurtzea.
  5.      Berdintasunezko maskulinitateei buruz eta feminitate ahaldunduei buruz hitz egitea.
  6.      Inguruneko kultura-produktuetan (filmetan, nobeletan, bideo-jokoetan, abestietan eta abar) maskulinitateen eta feminitateen eraikuntza aztertzea.


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina