Hezkuntza Afektibo-sexualari
buruz aritzean, hainbat hitzekin
gelditu gara:
Komunikazioa, kontsentimendua, gorputza, sentimenduak,
afektua, eskola… Zein dira gurutzegrama honetan izkutatuak dauden hitzak?
Berdintasunez eta berdintasunean
garatzeko tratu onetan oinarritutako harreman afektiboen erreferentziak
ezinbestekoak ditugun bezala, gazteen artean ematen diren on line harreman
afektiboak ere garrantzi handia dute, kontrolak “maitasunaren edertasuna”
deuseztatu dezakelako. Honela azaltzen dizkigu hainbat ideia Medicus
Mundiko ikerketa honek: Online
kontrolatzen den gauza ederra ote da maitasuna?
Irati Laes-ek egindako sarrera
ekarri dugu ona, maitasuna, erantzunkidetasuna eta tratu onei buruzko kontzeptuak
azpimarratzen dituelako.
Hitzak
hitz, Kontsentimendu hitza hartu dugu hizpide. Baina, zer da kontsentimendua? Gazteleraz, “consenso” hitzetik
datorren hitza da, “acuerdo mutuo”; euskaraz “elkar adostasuna” bezala uler
genezake. Sexuarekin lotuta badago, “kontsentimendu sexuala” deitzen zaio.
Shaina Joy Machlus-ek honela
definitzen du: “Egoera sexual batetan
parte-hartzeko hitzezko (edo hitzez ezinezkoa denean, hitzik gabeko) akordioa
da kontsentimendu sexuala. Akordio hori parte-hartzaileen artekoa da eta
amenazarik gabe eta biolentziarik gabekoa izan behar du.
Shaina Joy Machlus-ek dion
bezala, “La palabra más sexy es sí”
liburuan, hezkuntza afektibo sexuala ez bada derrigorrezkoa eskoletan, haur eta
gazteek sexuari buruzko ikasketa lagunen bidez, eta batez ere, interneten bidez
egingo dute. Interneten, momento honetan, “pornoa” esan nahi du.
Norberak bere erabakiak hartu
ditzan, eskolan ahalik eta tresna
eta hausnarketa bide eskaini behar dira. Haur eta gazteek informatuak egotea garrantzitsua
da, behar duten laguntza eskatu dezaten. Besteak beste, kontsentimendua da harreman sexualen
oinarrizko abiapuntua autore honen iritziz.
Hona hemen, proposatzen duen jarduera bat: "Aurkitu al zara inoiz horrelako egoera batean?"
Aurkitu al zara inoiz horrelako egoera batean? |
Jendartean eta Hezkuntzan
lantzeko erronka nagusi batzuk aipatze arren, tratu onen eta zaintzaren pedagogiaren beharra eta garrantzia
aipatuko nuke.
Autore berak (Joy Machlu)
azpimarratzen duen bezala, “Harreman
sexualaren ondorengo zaintza” kontutan hartzea adibidez: pertsonak ondo
daudela ziurtatzea, kontsentimendua berrestea, laguntza emozionala eta fisikoa
ematea, beste pertsonaren iritzia jasotzea … ezinbestekoa izango da, sexu
esperientziaren zati bat bezala eta aurrera jarraitzeko ezinbestekoa.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina