2020/02/26

Gatazkak eta trataera hezkidetzailea


Adituen artean adostasun nabaria dago zenbait auzitan. Adibidez, gatazkaren kontzeptuaren inguruan: “Gatazka beti dago presente gizakien arteko harremanetan, hauen sexua edozein dela ere. Hala ere, emakumeen eta gizonen arteko elkarrekintzan, botere-desberdintasuna funtsezkoa da tentsioak sortzeko, eta horiei aurre egiteko baliabideak ere desberdinak dira.” Baita gatazken eraldatzeko metodologian ere, hots, bake positiboaren ideia: “…ia indarkeria zuzenik ez egotea eta justizia- eta adiskidetze-kultura ongi sustraituta egotea. Helburua egiturazko indarkeria eta indarkeria kulturala desagertzea da; era berean, harmonia soziala eta guztien eskubideak errespetatzea lortu, baita garapen iraunkor eta solidarioa ere”.
Beste alde batetik, ikuspuntu hezkidetzaileak zenbait galdera berreskuratu ditu: Gatazken zergatiak aztertzerakoan ere, non dago feminitatearen edo maskulinitatearen eraikuntzaren aztergaia? Eta gatazken aurrean, zeintzuk dira kultura maskulinoaren jokabideak, zeintzuk femeninoenak?






Aste honetan aukeratu dudan aurreko edizioetako ikastarokideek egindako posten artean Yomara Fanorena izan da, bere sarreran baliabide asko eta erabilgarriak zintzilikatu dituelako:


http://hezkeh0506.blogspot.com/2019/03/gatazka-positiboa.html





Gai honek hezkuntzan duen garrantzia erakusteko  baliabide hau  gomendatu nahiko nuke: Gasteizko Berritzeguneko Emozioak eta elkarbizitza ikastaroren web orrialdea[1]





Gatazkak eta trataera hezkidetzailearen egungo egoerari dagokienez, dudarik gabe, aurrerapauso nabarmenak eman direla esan daiteke. Argi dago irakasleok barneratzen ari garela zeintzuk diren gatazkak bideratzeko estrategiarik egokienak: “Lankidetza bada gatazkari aurre egiteko garatu nahi dugun jokaera edo modua, gatazkan parte hartzen duten pertsonen interesak, beharrak, balioak, itxaropenak gertatutakoaren pertzepzioak ezagutu behar dira, beraien arteko komunikazioa bultzatu edota bitartekaritza erabiliz. Komunikazio horretan ondo bereiztu behar dira posturak eta pertsonak. Posturak kolokan jarri daitezke, pertsonak inoiz ez. Atal hori aztertzerakoan genero-analisia ezinbestekoa da aztertzeko genero-kulturagatik zer den garrantzitsua eta zeintzuk beharrak emakumeentzat edo gizonentzat, batzuen eta besteen itxaropenak ulertzeko eta noraino diren beren garapenerako lagungarriak edo kaltegarriak. Kultura maskulinoak eta femeninoak inposatutako itxaropenak, beharrak eta interesak izaten dira askotan bizikidetzan eta harremanetan gatazkak sortzen dituztenak.” Halere, irakasleok behar ditugu tresna berriak ere gure praktika zaharrak eraldatzeko.


https://www.youtube.com/watch?v=6yZlEsxgEhk




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina