Nire inguruko 10 pertsonei galdetu diet ea formatu diren feminismoan eta erantzunak hauek izan dira:
Argi dago feminismoari buruz nire inguruan jaso duten
formakuntza ez-formala izan da. Eta gehiengoan gizartean jaso dute, hezkuntza sisteman
ez dira formatu.
Mari Luz Estebanek esaten du mugimendu kolektiboa dela. Eta
nire inguruan horrela izan da formakuntza. Gizartean bertan.
Mari Luz Estebanek feminismoaren egiturara begira,
kontsumismoan sartuta gaudela esaten du. Badaude feminista asko prest daudela
konferentzietara joateko edo liburuak irakurtzeko, baina bere ustez, konpromiso
falta ere badago. Berak pentsatzen du
zaintza ere badagoela, baina mugimendua izanda, agian zaintza lauxotzen ari da.
Potereetan feminismoa sartuta dago eta zaintza ez du egingo potereak.
Arriskua ikusten du profesionalizazioan erreparatzen badugu.
Horrek kategoriak sortzen ditu: feminismoaren profesionala eta ez-profesionala.
Eta dikotomiak ez dira batere errealak.
Irtenbide moduan azaltzen du lanaren ebaluazioa eta
instituzioetan egiten ari denaren ebaluazioan datza. Eta politiketan
inmobilismoa dagoenean gizarte mugimenduak bultza dezake.
Beste aldetik, jaso nahi dut Maria Luisa Balaguerrek idatzi
duena gaur egungo artikuluan. Balaguer, M.ª L. (2019). El movimiento feminista
en España. Influencias de los modelos americanos y europeos. IgualdadES, 1,
19-42. doi: https://doi.org/10.18042/cepc/IgdES.1.01
Berak gizonengan ere ipintzen du fokoa gizartea eraldatzeko.
Gizonen aldaketa erradikalera begirada abiatzen du.
“La construcción de una sociedad
igualitaria en términos de género se construye desde el modelo de igualdad que
facilita una teoría de la igualdad desde el Estado social de derecho, que
comparte la igualdad social, la igualdad étnica o la de la condición de las
personas en términos de creencia o capacidades. Cabe por tanto una extensión de
ese modelo general de la igualdad que ha desarrollado la dogmática
constitucional desde las constituciones que Europa adopta después de la II Guerra
Mundial. Y por tanto no es necesario en este sentido particularizar desde una
posición de género dogmáticas específicas con las que tratar a las mujeres.
Ahora bien, dado que la construcción utópica de la igualdad de género ha de
contar con la anulación de los privilegios y la progresiva sustitución del
patriarcado, se impone una construcción paralela del sujeto en el hombre, que
exige un esfuerzo adaptativo importante. Si las llamadas desigualdades de trato
por la religión, la etnia, las capacidades personales o las condiciones
desiguales no exigen más que la posición negativa de la interdicción de la
discriminación, en el caso de la igualdad de género no basta con reconocer al
otro como igual, sino que además es necesario construirse como igual. No será posible
la igualdad de género si los hombres no cambian de manera radical la manera de
ser respecto de las mujeres. Ni la violencia de género ni la prostitución ni el
modelo de relaciones sociales respetan esa igualdad, por lo que un cambio de
paradigma en la relación no es posible manteniendo los mismos comportamientos.
Algunos hombres han aceptado ese principio de justicia distributiva en sus
roles de relación en los ámbitos privados y públicos, y otros incluso intentan
trabajarlos desde el derecho, pero esto es todavía puramente simbólico[1]
Eta bukatzeko bideo bat erakutsi nahi dut, non
agertzen diren mutilen jarrera modu
berriak gizartaratzeko.
Aurreko urteetako postetatik bat auketatzean 2015eko #BegoMorea.ren “Geu ta Feminismoa, Feminismoa ta geu” aukeratu dut. Mafalda.ren biñeta bakarreko komikia erabili duelako: “Ama, zer izan nahiko zenuke bizitza izango bazenu?” Komikiak badira oso errekurtso ona. Umorez azaltzen duelako errealitatea. Iazko Bihar idatzitakoan jaso zuen. https://hezkeh0506.blogspot.com/2019/11/azkenengo-euskalherriko-jardunaldi.html.
[1]
Una propuesta novedosa en este sentido la constituye el proyecto de Salazar
(2019), que de manera pedagógica denuncia los elementos más estructurales del
patriarcado y sus formas de destrucción.
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