2016/01/15

Partaidetza parekidearen gainean hausnarzten

Gaiari buruzko laburpena eta balorazio pertsonala.

Partehartzearen gaiak garrantzi oso handia du baina maiz ez gara hortaz jabetzen. Hezkidetzan egoera hau gai ugariekin ematen da eta horietako batzuk landu ditugu ikastaro honetan. Atentzio konszientea jartzen ez badugu "normalak" iruditzen zaizkigu, hala nola, hizkuntza sexista, genero estereotipoak, emakumeen errepresentazioa eta ekarpenak eta nola ez, parte hartzea.
Parte hartzea ereduetan botere harremanak erreproduzitu egiten dira eta potere harreman horietan genero-rolak paper oso garrantzizkoa jokatzen dute.
Equipo Claves-en arabera, parte hartzeko baldintza batzuk eman behar dira:

  • Parte hartu ahal izatea. Parte hartu ahal izateko bidea prestatu behar da. Arauak, estrukturak, antolakuntza, metodologia eta bideak eskeini behar dira denon parte hatzea egi bihurtu ahal izateko.
  • Parte hartzen jakitea. Abilezi eta teknikak ikasi. Pertsonak gaitu behar gara nola parte hartu ikas dezagun.
  • Parte hartu nahi zatea. Pate hartzea bultzatu behar da, parte hartzea positibo eta eraikitzailea dela ikus dezagun. Motibazioa, gogoa  eta desioa sortu behar dugu.
Baldintza hauek bermatzea hezkuntzaren oinarrietako bat izan beharko litzateke eta emakumeen parte hartzea are eta gehiago bultzatzea egungo potere estrukturak iraultzeko.


Aipaturiko gaien inguruko ikerketa edo proposamen baten aipamena egin.


Garrantzi handikoa deritzot aste honetako euskarri teorikoan  neskek parte hartzeko dituzten zailtasunak ikustaraztea eta bida batez proposatzen diren paradigma aldaketarako estrategiak aurrera eramatea.

Aipaturiko gaien inguruko ikerketa edo proposamen baten aipamena egin. 

Oso interesgarria iruditzen zaidan ekimen baten berri eman nahi dizuet, "Ban Bossy" kanpaina. Gai hau emakumeen partehartzearekin lotura zuzen-zuzen duela iruditzen zait. Mutiko batek era asertiboan hitz egiten duenean liderra izateko gaia duela esan ohi dugu, neskatxa batek berdina egiten duenean berriz, "bossy", "mandona", "matxarda" deitua izateko arrisku handia du. Horrela ko hitzek mezu garbi bat elarazten dute: ez alxa eskua eta ozen hitz egin! Horrelako jokabideekin batxilergorako neskak ez dute ardura publikorik nahi eta mutilak berriz ardurak hartzeko indartuak sentitzen dira.
"When a little boy asserts himself, he's called a “leader.” Yet when a little girl does the same, she risks being branded “bossy.” Words like bossy send a message: don't raise your hand or speak up. By middle school, girls are less interested in leading than boys—a trend that continues into adulthood. Together we can encourage girls to lead."

Kanpainaren inguruko artikulua ingelesez.

Jardueraren inguruan jasotako datuak eta ondorioak. 


Atal honetarako ez dut inongo datu ofizialik erabiliko, azken urteetan ikusi dudan egoera bat zuekin elkarbanatu bahi nuke. Gure gizartean paradoja ikaragarria ematen ari dela iruditzen zait. Eskolaz kanpoko jardueretan, nesken presentzia mutilena baino askoz ere handiagoa da, hizkuntzak ikasterakoan, musika ikasketetan, dantza eta jarduera erritmikoak, esku lanak... Taldeko kirol tradizionaletan (futbola, eskubaloia eta saskibaloia) mutilen presentzia handiagoa bada ere neska askok bide hau hartzen dute, pelotan gizonezkoak ia jaun da jabe izaten jarraizten dute baino gainontzeko  jarduera gehienetan gehiengoa neskak direla esango nuke. Hau ez da bakarrik adin txikikoekin gertatzen, helduen artean egoera hau errepikatzen delako sentsazioa dut. Zinean, antzerkian, hizkuntza eskolan... gehiengoa emakumeak dira. Hausnarketa sakona merezi duen gaia dela iruditzen zait. 


Zein dira zure ustez hau guztia ikastetxean lantzeko erronkak?

Alde batetik ikasleen parte hartzea indartzeko ahaleginak egin beharko gentuzkela iruditzen zait. Gure eskola sisteman parte-hartzea ez da bultzatzen. Gure eskoletan irakaskuntzako metodologia tradizionalak pisu handiegia jarraitzen du izaten, non jakinduri guztia irakaslearen esku dagoen eta ikasleek irakasleak edo liburuak diotena errepikatu besterik ez duten egiten.
Ikasleei parte hartzen irakatsi behar diegu eta horretarako espazio eta giro egokiak prestatu behar ditugu. Dena den parte hartzea bultzatzeak badu bete beharreko baldintza bat. Ideia berri horiek aintzat hartu behar direla eta gauzak birplanteatzeko prest egon behar dugula. Hau egin ahal izateko eskola eredua erruz aldatu beharko genuke, irekiagoa, malguagoa eta sortzaileagoa beharko genuke.
  • Metodologia kooperatiboak erabili beharko genituzke.
  • Genero rolak patehartzean duten pisuaz jabetu eta horiek gainditzeko estrategiak erabili.
  • Curriculumean emakumeen presentzia handitu.
  • Neskak ahaldundu eta parte hartzeko bideak erraztu.



iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina