Aste honetan ikusi
dugun gisan, partaidetza tresna boteretsua da. Gaitasun berriak garatzeko, zein
marko teorikoak (pentsatzen duguna) praktikoarekin (egiten duguna) bat egin
dezan. Parte-hartzeari lotutako balioak ia erabat positiboak direnez,
inplikatzeko arrazoiak ere garrantzitsuak dira. Parte hartzea konpromiso era
bat da, pertsonala zein kolektiboa (hurbileko taldearekiko eta gizartearekiko
bere osotasunean). Erantzukizunak eta eskubideak dakartza.
Dimentsio
pertsonalak garrantzi nabarmena du parte-hartzean, beronen eragin positiboa
arlo pertsonalean parte hartzeko pizgarri bat delarik. Irakurgaian egindako
parte hartze sozialaren aipamena asko gustatu zait, lan kolektiboaren pisua eta
indarra.
Halere, parte
hartzeko modu guztiak ez dira baliagarriak. Eremu honetan ere betaurreko moreak
jantzi eta genero ikuspegia txertatzea ezinbestekoa dugu.Ikusi dugun gisan,
parte hartzeak eraldatzailea, hezitzailea, berdintasuna sustatuko duena,
sortzailea… izan behar du.
Aste honetako
gertaera datorkit burura, kongresuan inoiz baino emakume gehiagok parte hartuko
dutela entzun dugu komunikabide ezberdinetan. Zoriontzekoa beraz egoera,
badirudi emakumeen presentzia eremu ezberdinetan handitzen doala. Baina ezin
ditugu ahaztu irakurgaian ikusitako hiru dimentsioak. NOLA parte hartu?
Oraindik oztopo asko ditugu. Askotan neskek izan ditzaketen komunikazio erak ez
dira baloratzen edota erabiltzen, nesken interesekoa izan daitezkeen gaiak edo
ikuspegiak ez dira kontuan hartzen edo bigarren mailakoak izaten dira, askotan
erabakiak hartzen dira neskak ez dauden bestelako foroetan.
Emakumeen
partaidetza sozio politikoaz bideotxoa
Oztopo guzti
hauetaz jabetzea garrantzitsua iruditzen zait. Zeren oztopo guzti hauek
emakumeoi esfortzu bikoitza suposatzen digu eremu ezberdinetan parte
hartzerakoan. Beraz bideak erraztu behar ditugu eta zentzu horretan, lagungarri
da jabetzea, emakume izate hutsarekin pairatzen ditugula hainbat egoera.
Horrela, maila pertsonalean kokatu beharrean, maila kolektiboan kokatuz.
Adibidez: batzar batean bagaude, emakumeak bere hitza eta tokia izan dezan bere
parte hartzea ziurtatzeko beste emakume baten parte hartzeak ere erraztu dezake
partaidetza.
Parte hartzeko
moduak, formak aldatu behar ditugu. Emakumeok ere hitza eta erabakia izan
dezagun, modu horretan harreman justu eta parekideagoak eraikitze bidean.
Ikasturte honetako
anekdota bat kontatuko dizuet. Ohartuta nengoen, DBH3ko neska talde bat jolas
garaian beti komunetan bilduta egoten zirela. Beraiengana hurbildu eta
komunetan zergatik egoten ziren hitz egiten hasi ginen. Neskek zioten, gune
intimoa zela beraientzat, goxo eta beraiek bakarrik egoteko espazioa. Ondorioz
ezberdinak ateratzeko lagungarri izan zitzaidan beraiekin izandako
elkarrizketa. Jolastokia horren handia izanda, neskek jolastokian beren parte
hartzeko aukera izatea bultzatzen da? Beraien beharra elkarrekin berriketan
goxo egotea izanik, espaziorik badago ikastetxe guztian? Beste behin futbolari,
eta oro har kirolari ematen zaio espazio handiena, periferiaren erdian kokatuz
eta neskak beren beharrak asetzeko txoko batean edo komunetan daude bilduta.
Jolastokian ze parte hartze hari gara sustatzen? Espazioaren antolaketak asko
baldintzatzen dituelakoan nago gure gazteak.
Orokorrean
iruditzen zait, gure ikastetxeetan gaztetxoei eremu ezberdinetan parte hartzen
utzi beharko geniekeela, erabakiak hartzen, erantzukizuna izaten. Izateak
egiten gaitu bisible, erreferenteak sortuz.
Hezkuntza
komunitatea trinkotzeko, proiektu ezberdinetan partaidetza eta parte hartzea
sustatzea ezinbestekoa da.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina