2016/01/14

PARTAIDETZA PAREKIDEA

Partaidetza  edozein helburu hezkidetzaile planifikatu eta aurrera eramateko gakoa da. Parte hartzea eragitea da, erabakitzea, esku hartzea, iritzia ematea, iradokitzea,proposatzea, gogoz eta modu kontzientean prozesu ireki baten parte izatea ,eraldatzea eta autonomia pertsonala eta soziala sakontzeko eta horretarako aukera zabaltzeko.


https://www.google.es/urlsa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjB6fGDqKrKAhWJ1xQKHWEHCvwQFgghMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ondarroa.eu%2Feu-ES%2FZerbitzuak%2FBerdintasuna%2FDocuments%2FPartaidetza-web2.Pdf&usg=AFQjCNGIzNvvxBXalapxUdI5BrvpJgGNMA


Parte hartzea garatu daitekeen ahalmena da,  Equipo Claves (1994) parte hartzeko 3 proposamen planteatzen ditu; parte hartzen jakitea, parte hartu ahal eta parte hartu nahi izatea. Horretarako, enpatia, asertibitatea, sormena, ziurtasuna … moduko ezaugarriak garatzeko estrategiak eskaini behar dira, hauek  garatzeko giro, gune eta une egokiak sortuz, berdintasuna bermatzen dutenak eta orain arte ikusi izan dugun bezala emakumearen errepresentazioa, hizkuntza, presentzia ….. 2. plano batean egon da edota ez da egon. Beraz, nahiz eta emakumearen partaidetza handiagotzen joan den eremu batzuetan, horrek ez du esan nahi berdintasuna bermatzen duenik.
Parte-hartzea orekatua izan dadin,  guztien ahotsak entzunak izan daitezen estrategia egokiak sortu behar dira. Horretarako, antolakuntzari lotutako aldaketak eman behar dira eta maila sinbolikoa, gramatika kulturala, harremanak eta gizarte interakzioak egituratzen dituen arau sisteman trukeak eginarazteko errebisatu behar dira. Hierarkizazio gabeko gune eta harremanak bihurtuz , ikasteko eta irakasteko zabaldu behar gara denok baitaukagu zer irakatsi eta zer ikasi, norabide biko prozesua dela ikusirik, hau gerta dadin ezinbestekoa izanik rol banaketan genero eta sexu estereotipoekin apurtzea.
Osagai guzti hauei, motibazioa, beharra eta ilusioa piztu behar zaie beharrezkoa beraz, ikasleen interesak ezagutzea eta kontuan hartzea

Institutuan partaidetza orekatua lortzeko landu daitezkeen erronka batzuk:

Desorekak identifikatu eta ikasle guztien protagonismoa bermatu.
Rol banaketan genero eta sexu estereotipoekin apurtzea
Erabiltzen ditugun metodologiak aztertu, hausnartu eta metodologi parte hartzaileak eta kooperatiboak bultzatu.
Ikasleen interesengandik abiatutako gune parte-hartzaileak sortu.
Enpatia, asertibitatea, autoestimua garatzeko ariketak indartu.





iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina