Helburu hezitzaileak aurrera eramateko partaidetzari garrantzia
eman beharko zaio. Irakaskuntza-prozesuan eragilea den subjeturentzat
partaidetza aktiboa izateko esku hartze proposamen zehatza egongo da.
“Haurrek eta nerabeek tolerantzia, elkartasuna, errespetua, berdintasuna,
erantzukizuna, parte-hartzea eta, oro har, gizarte– elkarbizitzarako printzipio
demokratikoen balioak beregana ditzaten sustatu behar dute.”
Partaidetza
eraikitzen den prozesu honetan legedia lagun dugu. Besteak beste, duten eragina
nabariagatik ahaztu ezinezkoak dira:
- · Gizartaratze prozesua
- · Giza eskubideakIkasleen eskubideak eta betebeharrak
- · Haurren eta Nerabeentzako Plana
- · (…)
Parte hartzea tresna eta lan egiteko era garatzen den ahalmena hau
prozesuan ematen da ingururarekiko inplikazioari esker, errealitatea sortuz eta
aldatuz.
Parte hartze indibiduala eta
kolektiboa batera eginda parte hartze soziala dugu; guztion artean, lan
kolektiboen bitartez erlazio berriak, identitate berriak, komunikazio berriak,
… eraikitzen joango dira.
Hezkuntza eremuan kide
guztien inplikazioa funtzeskoa da prozesuan aurrera egiteko. Eta
ikasgeletan helduen zeregin
nagusitariko bat entzutea izango da.
Equipo
Claves (1994) taldearen proposamena erreferentziaren arabera, parte
hartzean hiru jarduera ildo nagusia hauek bateratzen dira:
Prozesua oztopatzen duena aldatzeko estrategiak izan daitezke:
- · Harreman berria: berdintasuna eta aniztasuna kontuan izanda
- · Gatazkeen trataera, modu etikoan baloratuta
- · Antolamendu horizontala: sare lanak, lankidetza,…
- · Heziketa afektibo.sexuala
- · Baztordeak
- · Erreferente eta eredu zuzenak
- · Parte hartze parekide aktiboa
- · Arauak eta ondorio hezitzaileak
- · Jarduerak diseinatzerakoan erakargarritasuna eta denboralizazioa kontuan hartzoak dira harreman positiboak eta pertsonen arteko parekidetasuna bermatzeko.
Desorekak gainditu eta modu aktiboan ekiteko aldaketa, gatazka eta
boterearen trataera hezkidetzailea martxan jarrita bide egokirantz abaitzen ari
garela ondoriaztu ahalko da.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina