2019/11/17

Jaiak eta ospakizunak

 

JAIAK ETA OSPAKIZUNAK 

Aste honetan nik neuk aspaldia buruan bueltaka dabilkidan ideiari heldu diot, dantza tradizionalak eta genero ikuspegia. Dantza tradizionalak ikertzerakoan, beste arlo askotan bezalaxe, ezinbestekoa da guregana transmititu diren bezalaxe jasotzea, bestela ezin baita ikertu antropologiaren eta etnografiaren ikuspuntutik. Zera esan nahi dut, edozein herrialdeko, kulturako datu etnografikoak ikertzera joanez gero, bertako jaiak, ekintzak eta dantzak nola sortzen eta mantentzen diren ikertu behar da. 


Horregatik, nire ustez, momentu honetan dantzen inguruan gertatzen ari den analisiek plano desberdinak nahasten ari dira: hezkidetzaren ikuspuntua eta etnografia ikuspuntua. Duda barik, gizartearen aldaketek bere kulturaren aldaketa ere badakarte. Hortik dator Hondarribia eta Irungo alarde paritarioen eskuhartzeak. Gizon eta emakumeen arteko berdintasunaren aldeko apustu horiek nire babesa dute. Horrekin batera esan behar dut onartezinak direla erakundeen partetik mugimendu bi hauek izan eta duten babesa. 


Goazen orain kokatzera dantza tradizionaletan. Uste dut plano bi bereiztu behar direla, etnografikoa eta egungo  begirada. Egungo begiradari erreparatuz gero, posible da neskok mutilen dantzak egitea eta alderantziz. Aldaketa honek ere bere begirada etnografikoa izan beharko luke, gizartean denbora zehatzean ematen ari diren aldaketak erreflexatzen ari baita. Galdera hurrengoa da, hau horrela izanez, ez da adierazi behar garai bateko gizartetik gugana ailegatu den dantza sortu bezalaxe, ikuspegi etnografikoa nahi bada errespetatu?

 Baten batek emozio hauek izango ditu nerure testu irakurtzerakoan😩😩😟
horrela bada 🙏

Aurreko urteetako lan gisa hauxe aukeratu dut, seguraski emakume honen bizipenak nirearen parekoan izan daitezkeelako. 


https://twitter.com/hashtag/emakumeaitzindariak?src=hash

 

 

 

 

 

 

 


 






iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina