2019/02/22

Pertsonak adina, aniztasun amaigabea



Ikastaro honekin teknologian "arituak" bihurtzen  ari gara eta hitz gurutzatuen programa hau oso praktikoa iruditu zait, ikasleekin jolas moduan gauzak irakasteko.

 Iazko sarreren artean Loinaz Lekuonaren “Aniztasun sexualak” idatzia gustura irakurri dut. Hasiera erreflexionatzeko erabiltzen du eta ikasi eta desikastaeran beharra nabarmentzen du, “heteronormatibitateak inposaturiko muga zorrotzak gainditzeko gai garela, eta ondorioz, ikuspegia zabaldu eta aniztasun orori bere lekua emateko aukerak izango ditugula…garrantzitsua da jendea bere sexuaren arabera ez baloratzea, baizik eta jendartean hartu nahi duen lekuaren arabera” dio beste ideia batzuen artean. Ondoren Medeak taldeko Kattalin Miner Perez eta Lore Etxeberria Lujanbioren gogoetak jasotzen ditu bideo batean “Bollera da bide bakarra”. Umorea eta politika eraldatzeko tresna moduan, lesbiana izateko hamaika arrazoi ematen dituzte. 
 


Sentsibilizaziorako baliabide interesgarria STEILAS-ek argitaratutako “Genero eta aniztasun sexualerako gidaliburua” material ezin hobea iruditu zait. Oso modu errazean inguruan dugun aniztasuna azaltzen du eta nola landu dezakegun Curriculunean: Natur zientziatan adibidez, naturan ematen diren homosexualitate kasuen inguruko bideo motz hau proposatzen digu gazteleraz “Homosexualidad en el Reino Animal”, ingelesez luzeagoa da Out in Nature

Amaitzeko STEILASen gidan ¿Nola jokatu LGTBIQfobia ematen denean? Kasuz kasu aztertu ondoren zer egin eta zer ez egin azaltzen digute ikasleen artean ematen denean, helduen artean gertatzen denean eta abar.


Bizi garen jendarte hetero, patriarkal eta binarismoan oinarrituta dagoen eredu honetatik irteteko asko desikasi behar dugula argi daukat.  Sexua eta generoa konstrukzio kulturalak dira eta eredu bitarra izan beharrean, milaka adierazpen dituen kontinuom bat, soka baten moduan irudikatzea, askoz eredu egokiagoa iruditzen zait gure ikasleei erakusteko. Hezitzaile eta hezkidetzaile bezala gure erronka nagusiena ikasle guztiek askatasunean jokatzeko aukera izan dezaten giroa eraikitzea izan beharko luke, nork bere burua sentitzen duen identitatez azal dezan eta eskolak haur eta gazteentzat leku seguruak bihur daitezen.
Familien aniztasuna onartzea eta kontuan izatea ezinbestekoa da, gure hizkuntzatik, adibidez, “aita” eta “ama” baldintzapean egiten diren planteamenduak baztertuz eta familia eredu anitzak ikus araziz, bai gure ikasleei zuzenean eta baita ere beste guraso edo tutoreei bidaltzen zaizkien oharretan aniztasuna idatzietan ikus dezaten.
Jendarteak bere barnean daraman aniztasuna agerian uzteko konpromisoa hartu beharko genuke, ikusten ez dena ezin delako onartu. Aniztasuna aspektu guztietan, baita oraindik “tabua” dirudien identitate sexualei dagokien aniztasuna, noski. Eskolako irakasle eta helduei ere, hetero arautik kanpo badaude, armairutik irtetera animatu eta lagundu beharko genieke, ikasleek erreferentzi positiboak beraiendik gertu izan ditzaten.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina