2015/11/05

GENERO INDARKERIA




                             GENERO-INDARKERIARI BURUZKO HAUSNARKETA





Aste honetako gaia, puri-purian dago.
Egunero horri  buruzko berri txarraren bat argitaratze da komunikabide guztietan.
Alde batetik, estatistikek esaten dioten arabera, esan dezakegu, gaur egunean, indarkeria matxista, mundo osoan zehar zabalduta dagoela, herrialde guztietan.




Dena den, kezkagarria dena da,
inplikatuta daudenak, erasotzaileak
zein erasotutako emakumeak, estatistiketan agertzen den adinaren  arabera, oso gazteak, dira batzuek 18 urte baino gutxiago. 


Bestalde, datu ezkutuak edo ofizialki kontatzen ez diren datuak,feminizidio delakoa, hau da emakumeen hiletak indarkeria matxistagatik.
Kasu batzuetan emakumeen hilketari buruzko informazioa  ezezaguna da eta interes asko daude informazioa ez zabaltzeko.






                               GENERO INDARKERIA


Gazteen artean estereotipo sexistak ez dira desagertu, eta kualitaterik baloratuenak boterea eta indarrarekin erlazionatuta daude, haien artean: ausardia, tinkotasuna, autosufizientzia, konpetibitatea.
Emakumeengan, ordea, baloratuenak: edertasuna, sentsibilitatea, mendekotauna, bakartzeko eta ulertzeko gaitasuna, eskuzabaltasuna, pasibitatea, ahultasuna eta mendetasun afektiboa.
Ikusten da nondik doaz emakumeen eta gizoneen interesak eta nork dauka eskuetan boterea .

Ines Aberdik esaten duen moduan,
 “estereotipo sexisten iraunkortasunak genero indarkeria ezkutatzen laguntzen du”.

Bestalde Veronica de Miguel Lukenek  egindako ikerketaren arabera 

Gasteek gainerako herritarrek baino tolerantzia handiago dute genero-indarkeriaren aurrean”





        GENERO INDARKERIA from Uxue Gaztelumendi on Vimeo.

Horrelako gauzak zegatik gertatzen dira? 

Ematen du genero-indarkeria ikasten dela.

Demostratuta dago ez dela genetikorik, orduan modu batean edo bestean, hau gizarteratze prozesuan zehar eraiki eta ikasi egiten da, adibidez:  jostailuak jolasak, ipuinak, istoriak, telebista, filmeak……..
Azkenean, alde batetik, identifikatzen da maskulinitatea gaitasun sexualarekin, indarrarekin, indarkeriaren erabilearekin, eta beste alde batetik, feminitatea menekotasunarekin, protekzio beharrarekin eta desio sexual ezarekin.

Joseba Iturriozek duen moduan
 “Gizarteak erakusten die gizonei indarkeria erabiltzen , ez naturak”




Orduan, definitzeko, genero-indarkeria esan dezakegu emakumeek jasaten dituzten tratu txarrak direla, bai psikologikoak bai fisikoak, emakume izateagatik besterik gabe.


Hala eta guztiz ere,  ez dugu ahaztu behar legeak esaten duena, hemen hitz egiten da genero indarkeriaz edo emakumeen aurkako indarkeriaz, horrez gain indarkeria sexista eta indarkeria matxista terminoak ere erabiltzen dira


Beste erakunde batzuek atera dituzte beste dokumentu batzuk, esaterako, emakundek plazaratutako berdintasunerako VI. planean

Horrez gain, genero-indarkeriaren motak izan daitezke desberdinak, haien artean:

  •        Genero-Indarkeria kulturala
  •        Genero-Indarkeria estrukturala
  •        Genero-Indarkeria ideologikoa
  •        Indarkeria sinbolikoa: Hau  bide sinbolikoen bitartez eragiten duena da
  •       Egiturazko indarkeriaren bitartez
  •        Indarkeria psikologikoa
  •        Indarkeria ekonomikoa
  •        Indarkeria fisikoa
  •        Indarkeria sexuala
  •        Indarkeria matxista
  •  Indarkeria MikromatxistaIndarkeria psikologikoaren hasierako manifestazioak.






Indarkeria sinbolika 
Tratu txarrak modu sinboliko batean egiten dira komunikazioaren , ezagutzen eta narratiben bideetan . Azken finean emakumeok barneratzen ditugu  gutxiagotasun morala, biologikoa eta intelektuala.





Erronkak  zeintzuk izan daitezke?

Alde batetik, Esku hartze hezkidetzaile baterako Oinarri ideologiko nagusiak ezagututa 
Beste aldetik  Hezkidetza eta genero-indarkeriaren prebentzioa lantzeko Gida Planak erronka hau aipatzen du :

Eskola-komunitatea osoaren atxikimendua lortzea, genero indarkeriari aurrea hartzeko, kasuak lehebailehen detektatzeko eta biktimei arreta egokia eta eraginkorra eman”

Ildo horretatik jarraituz, esku hartze hezitzaile nagusia izango da, batez ere ikastetxeko beharrak aztertzea, identifikatzea eta indarkeriari aurre egiteko neurriak hartzea.

Horrez gain, deigarria da gaur egunean bikote gazteen artean ematen diren “tratu txarren kopurua”.
Hori ikusita, agian, erronka   izan daiteke “hausnartzea zein modutan ari diren lantzen gai horiek ikastetxeetan”.







iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina