2015/11/14

BIBA ZAPATA!




 

Simone de Beauvoirek zion feminismoa berezka bizitzeko eredu bat dela baina kolektiboki borrokatzeko forma. Hitz hauek oso ondo laburtzen dute gaia honetan gehien interesatu nauten ideiak: alde batetik, feminismoa ez dela estatikoa; hortaz, behar eta helburu ezberdinei erantzun behar diola garai bakoitzean; beste aldetik, Celia Amorosek dion bezala kanon feminista artikulatu behar dela, eta horretarako kontuan izan behar dela Mendebaldeak ez duela monopolioa.

Feminismo eredua sortzeko ezin bestekoa da genealogia ezagutzea. 3 mende  duen tradizioa ikertu behar da eta argia ikusi behar du, horrek ahalduntzen gaituelako. Hori dela eta ez da nahikoa  feminismoari buruzko unitate didaktiko bat garatzearekin, unitate didaktiko guztien oinarrietako bat feminismoa izan behar du.

Feminismoa ez, feminismoak aniztasuna jasotzen duen kontzeptua eta Mendebaldeko monopolioa baztertzen duena dira. Sylvia Marcoseri egindako elkarrizketa oso intersgarria izan da zentzu honetan. Bertan Sylvia Marcosek ondo azaltzen du batzuetan emakume indigenetaz dauden aurreiritziak: “Kanpoko feministek uste dute emakume indigenek euren herria defendatzen dutenez, ez direla euren eskubideez kontziente, bigarren maila uzten dutela. Jarrera hori kolonizatzaileena da, eskubideak hierarkizatzen ditugu, norbanakoenak eta kolektiboenak, eta ezin dutela batera joan”.

Interesgarria iruditu zait EZL-ko emakumeak bere herriaren aldarrikapenetan eta borrokan gehitzeko dekalogoa. Oso interesgarria nola eransten duen Mexikoko emakumeen egoera eta   parekotasun aldarrikapenak.




Lehen esan dugun bezala feminismoak ezin dira estatikoak izan eta zenbait hausnarketa eta kontzeptu berrikusi eta egokitu behar dira. Hildo horretatik oso interesgarria iruditu zait Maria Galindoren (Bolivia, La Paz 1964) teoria.  A despatriarcar liburuan  azaltzen duen bezala, bere ustez, borroka feministek ez lukete erakundeetan egon behar, patriarkala den sistemari uko eginez. Berarentzat despatriarkatzea eskubideen eta parte hartzearen bidez emakumeen borroka etxekotu dituen gizartearen kontrako antidotoa da. Ideia hauek oso ondo adierazten duen margoketa bat egin zuten Mujeres Creando, bertan irakurri daiteke “Matxista ezkertiar batek dauka matxista eskuindar baten antzik handiena.”


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina