2015/11/12

Feminismoa protagonista








Oraindik bada feminismoa matxismoaren bertsio femeninoa dela uste duenik.”

Ezjakintasun handi hori gainditu behar da historian zehar feminismoaren aldarrikapen nagusi batzuk jakinaren gainean jartzen. Hau da, besteak beste nire ustez ahaztu ezinezko lorpenak dira:
  •  Idealak (berdintasuna, eskubideak, herritartasuna,…) pertsona guztiontzat aplikagarriak dira
  •  Sufragio unibertsala
  • Pariarkatuak sortutako sistemaren azterketa
  • Ezberdinkeriei / indarkeriei aurre egiteko beharra
  • Agenda politiko zabala

                               (…)
 “Gizon-emakumeen feministen borrokari esker gertatu dira gure jendartean genero-berdintasunerantz egin diren urratsak, hau da, gizonen eta emakumeen eskubideen arteko berdintasunaren alde lan egin dela."

 Euskal kode zibila
 Hasierak

 Bidean martxan egon arren lorpen batzuk eskuhartzeko aldekoak gara. Hau da:
·      Boterearen elkarbanatzea
·      Aniztasunaren trataera
·      Sexu / genero dikotomiaren apurketa
·      Interzekzionalizazioa
·      Sinismenak eguneratu / gaurkotu

    Eta eskuratzeko prozesuan legedia izango dugu ezinbestekoa eta lagungarri. 


   Horrez gain erakunde ofizialen konpromisoa funtsezkoa da kudeaketaz aritzeko. Emakundetik hasita   Marieneara heltzeko zerbitzu desberdinekin batera aritzeko aukera dugu. Ez gara galduko! Eskeintzen dutena aberatsa eta onuragarria baita.



(…)
  "Hezkuntzari dagokionez, hezkidetza dugu feminismoak gizonek eta emakumeek eskubide eta aukera berdinak izan ditzaten lortzeko proposatzen duen tresna. Askotan neskek eta mutilek elkarrekin ikasten duten egoera gisa definitzen den arren, gizonek eta emakumeek, beraien jokaera sexuala edozin izanda ere, eskubide, aukera, tratu, betebehar, itxaropen, baliabide, kargu, espacio, denbora, eskaera eta antzeko berdinak izan ditzaten lortzea helburua duen esku-hartez prozesu hezitzailea da hezkidetza, generoen arteko berdintasunetik eta genero-diskriminaziorik ezetik abiatzen dena.”

  Hezkuntza aipatzen den bakoitzean heziketaz arduratzen diren guztiak kontuan hartu beharko dira. Familia, inguru hurbila, ikastetxeak, auzoa/herria, … amankomuneko helburuarekin haurren garapena bultzatzen aritzeko oztopo handia dago.





Hezkidetza gauzatzeko ereduak izan beharko gara eta errealitatean esaten eta egiten duguna ez dator bat. Hausnarketa ematen den bitartean pausoz pauso aurrera egingo dugu jarduera txikiak gauzatzen eta berdintasuna aldarrikatzen.


Haur eta Lehen Hezkuntzako ikastetxetan ideia feminista nagusi hauek lantzeko aldekoa naiz:
  •            Feminismoa

Feminismoaz informazioa ezagutu.

Historian zehar feminismoaren alde gertatutakoa, protagonistak, lorpenak, nahiak, helburuak,…jasotzen duen erakusketa osatu eskolako sarrera nagusian edo Berdintasunerako Txokoan ipinitzeko.

Ikus-entzunezko produkzioak, ekoiztutakoa, aritutakoa ikasturtez ikasturte eguneratu / osatu eta jarduera zehatza(k) bideratu.

  •      Hiztegia

Hizkuntzaren trataeran hiztegi zehatza ezagutzea eta erabilera sustatzea funtzeskoa da egunerokotasuneko harremanetan. Hiztegia behar dugu ikusten eta bizi duguna aipatzeko eta elkarrekin komunikazioa izateko.

  •           Belaunaldi-aldaketak

Maskulinitate eta feminitate berriko erreferenteak ezagutarazi beharko dira imitatzeko aukera emanda.

  •           Migrazioak eta ekarpenak

Begirada egozentrikatik irten behar gara eta eskola komunitatean elkartzen diren kulturek, arrazek, etniek, sinismenek,… ekarpen anitzak eta aberatsak dituztela onartu ondoren aurrera elkarrekin abiatuko gara hezkuntza prozesua hobetuz. Esan eta entzun beharko da.

  •            Eskubideak

Berdintasunaren aldekoak garela aldarritatuz personen / ikasleen eskubideak eta betebeharrak ezagutu beharko dira identitateak errespetatzeko.

Hezkidetzak feminismotik jasotako genero analisia erabiltzen du errealitatea aztertzeko eta diskriminazioak gainditzeko hezkuntza-proposamenak eginez.


(*) Aipamenak “Genero-berdintasunean hezteko gida”tik aterata


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina