Errepresentazioaren garrantzia espazio fisikoetan
Ikasle guztientzako berdintasunezko espazioak definitzea da hezkuntzak duen erronkarik nagusienetako bat.
Hiria kolektiboak dioenez "espazio bat gizrteratzen denean bihurtzen da leku, eta hari izen bat jartzea izaten da lehen eginbeharra".
Gure hirietan emakume izena duten espazioak gutxi dira,eta gainera santuren baten izena daramate ( ez ditugu gure erreferentetzat hartzen). Kale edo enparantza hauek erdigunean egoten dira, gehienetan, garai bateko sinismenekin eta pentsamoldeekin gustiz loturik.Bainaur eguneko zabalkundeetan non daude emakumeen izenak? Zer egin beharko genuke espazio publikoa gurea bihurtzeko?
Espazio fisikoen beste alderdi bat da segurtasunaren pertzeptzioa. Emakumeek hiri edo herrietako espazio askori diegu beldur.Askotan ez era konsziente batean aspalditik sahiestu ditugulako eta jadanik ez daudelako gure eguneroko joan etorrietan. Horren aurrean hirietako gune beltzen mapak egin dira eta gure agintarien irtenbidea argiteria hobetzea izan da. Ez dago gaizki baina beti lez azalean gelditzen gara. Horren azpian badago emakumeek naturalizatu dugun pertzepzio bat:" hainbat lekutan ez gaude seguru, ez gara libre".
Errepresentazioaren garrantzia espazio birtualetan.
Gure eguneroko bizitzan teknologia berriek indar handia hartu dute gertukoen eta urruti daudenekin konekzioa hobetuz. Eredu patriarkaletik at daudenekin informazioa partekatzeko baina,zoritxarrez, espazio publikoaren eredua espazio birtualetan errepikatzen da.
Nilda Garay-k dioen bezala:
Resulta que la libertad, que es la base del software libre, contiene una ideología eminentemente económica íntimamente ligada a la distribución de la propiedad y del poder sobre las herramientas tecnológicas sólo entre varones. No se critica el contenido de la propiedad privada que se sostiene en la desigualdad máxime cuando se trata de mujeres y hombres. En este caso, las dos fuerzas de la contienda están formadas básicamente por comunidades de varones. La propiedad en general y en el sector de la economía de la información está en manos de una minoría masculina. Se trata una vez más, de la repetición histórica de luchas parciales para que la propiedad no se concentre en unos pocos, sino que se “reparta democráticamente” en el mundo masculino. No nos engañemos, a día de hoy las democracias occidentales “evolucionadas” siguen sustentándose en esquemas patriarcales desiguales
Guzti hau jakin ondoren zer egin dezakegu guk ikastetxean? Hezkidetza planak sustatzen du Espazioen erabileran, genero-analisia sartzea.
Baina sareari dagoenez ikastetxeetan ez dago politika argi bat. Oraindik beldurrak nagusi dira,eta gai hori kudeatzeko laguntzak eta aholkularitza baino gehiago oztopoak.Gai honetan formazio handia falta zaigu eta ikasleek aurrea hartu digute sarean parte hartzeari dagokionez. Plaza horretan daude erabilerari buruzko informaioarekin baina formazio gabe. Eta emakumeek testuinguru horretan ahulago.
bB
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina