ERREPRESENTAZIOA ETA
DENBORAREN ERABILERAREN INGURUAN HAUSNARTZEN
Gure herri eta hirietan emakume-izena duten kaleak %10 baino
gutxiago dira, eta horietatik gehienek santa edo ama birjina baten izena
hartzen dute. Emakumeek hirian duten presentzia sinbolikoa areagotu egin behar
da. Horretarako, kaleen izenak, plazenak, parkeenak eta eraikin esanguratsuenak
erabiltzeaz gain, espazio publikoan
ageri diren ikonoetan emakumeen presentzia areagotu behar da. Hiriko
Kolektiboaren ustez, emakumeek espazio publikoan dagokien tokia sortzen eta
euren buruak aintzat hartzeko erreferentziak topatzen lagunduko du horrek.
Zaida Fernándezek esaten duen
bezala, aipatzen ez dena ez da existitzen, ez da errekonozitzen. Leku bat
izendatzea, monumentu bat diseinatzea edo oroitzapeneko plaka batekin
seinaleztatzea oroimen sozialaren parte da, jendartean garrantzitsutzat jotzen
duguna ahanzturatik berreskuratzea baita.
Patioa berrantolatzeko
proposamenak hauexek dira: baloiari eta pilotei erdiguneko erabilera kendu,
egunak eta jarduerak finkatu, bestelako jolasak sustatu, patioak birdiseinatu…
Nire ustez, patioen erabilera
birplanteatu behar da. Aldatu behar da, hobeto esanda. Ikastetxe guztietan
dagoen arazo bat da. Baina, kontua da irakasle guztiek ez dutela inongo
arazorik atzematen dagoen moduan jarraitzeko. Baloiak erdigunetik kentzeko
patioa beste era batean pintatzearekin nahiko izango litzateke. Baina, ez da
egiten eta, are okerrago, ikastetxeak berritzen direnean
(Usandizaga-Peñaflorida, adibidez) betiko diseinuarekin jarraitzen da.
Teknologia berriei esker sistema patriarkala zalantzan jartzen duten ahots anitzera iristeko eta norberarena hedatzeko aukerak zabaldu dira. Baina, bestaldetik, genero kontuetan gauzak berdin errepikatzeko arriskua dago.
Hau guztia ikastetxean lantzeko
erronkak:
-
Kontziente izatea irakasle/ikasle/guraso guztiok
lekuaren eta denboraren erabilera ez dela neutro.- Ulertzea aldaketak egitea onuragarria dela guztiontzat.
- Irakasleok ikus-entzunezko ekoizpenak eta literarioak aukeratzean kontuan izatea eredu berdinkideagoak, anitzagoak erakusten dituztela.
- Gurasoei eta ikasleei formazioa eskaini kontsumitzen dituzten entretenimendu bisual desberdinetan sexu-genero estereotipoak ikusaraztea.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina