Oinarrizko Hezkuntzak hezkuntza‐eskubidea bermatu behar die pertsona guztiei; beraz,
zuzentasun eta justizia sozialaren planteamendu etiko batetik, hezkuntzak
aukera‐berdintasuna eskaini
behar du, inolako bazterketarik gabe, eta konpentsatu egin behar ditu
desberdintasun ekonomikoak, sozialak, kulturalak eta pertsonalak. Heziberri 2020
(7. orr.)
Konpetentziak eta oinarrizko
zehar-konpetentziak: hitzez, hitzik gabe eta modu digitalean komunikatzeko
konpetentzia, ikasten eta pentsatzen ikastekoa, elkarbizitzararkoa, ekimenerako
eta ekiteko espiriturakoa eta izaten ikastekoak ikasleak norberaren ingurutik
inguru unibertsalera bizitzeko ezinbesteko hezkuntza eredua pedagokikoaren
markoan ematen direla ziurtatuko da.
“Cuando el mundo se encuentra
en constante cambio, la educación debería ser lo bastante rápida para agregarse
a este. Estamos ante la educación líquida”
Zigmunt Bauman
Curriculum hezkidetzailea definitzen duen glosaioa hezkuntza eredu pedagogikoaren ildo nagusiak bateratzen
dituen dokumentua da. Eredu hezkidetzailea neska-mutilen gaitasunen eta
bakantasunen aitortzan oinarritzen da. Hau da, pertsona guztiak
parekidetsaunean eta diskriminazio ezan heztea du helburu, estereotipo eta
aurreritziak deusestatuz eta bakoitazren diferentziak eta ezaugarri pertsonalak
baloratuz.
Emakunde-ri esker argitaratutakoa lagungarri dugu hezkidetzaren
ikuspegia ulertzeko eta iturburen ekarpenak kontuan izateko:
Gizarte antolamendua, estereotipoak, generoen
hierarkizazioa, esparru publikoa zein pribatua,…
·
Iturburu psikologikoa
Garapen integrala eta prozesua: autoestimua eta
autokontzeptu positiboak
·
Iturburu pedagokikoa
Ikasten ikasteko gai izan, pertsonak gizartera
egokitu beharra: errealitatea behatu, epaitu eta aztertu bakoitza den modutik
·
Iturburu epistemologikoa
Boterea, hierarkizazioa eta legedia “jakintza akademikoa” osatzeko
erabilia ikuspegi androzentrikoa, sistema patriarkala, hizkuntza sexista,…
Aurreko guztia kontuan izanda, teoritatik
praktikara abiatu nahian diagnosia
sutatu beharra dago esku hartze zuzenak / egokiak / hezkidetzaileak
diseinatzeko.
Proposaturiko maila hauek erreferente onak dira
diagnosi prozesua gauzatzeko:
Diagnosia
|
Oinarrizko maila
|
Idatzizko hizkuntza
Ospakizunak
|
Ertainekoa
|
Dokumentazioa
Jarduera espezifikoak
Baliabideak
Testu liburuak
Tutoretza eta orientazio
akademiko-profesionala
Zuzendaritza-taldea
|
|
Goi maila
|
Hizkuntza (idatziz zein ahoz) eremu guztietan
Liburutegia
Elkarbizitza Plana
Espazioak
Heziketa afektibo-sexuala
|
Eta ezinbestekoak diren baliabide materialen
erabilera hezkidetzailea bermatzeko eta sustatzeko aholkularitza hau dugu
erabakiak hartu aurretik kontuan izateko:
Eta bukatzeko, bakardadean egin beharrean,
sareak optimizatuko ditugu (sortzen duguna konpartituz, behar duguna eskatuz,…),
elkarrekin egina askoz aberatzagoa eta aniztasun handiagokoa.
iruzkinik ez:
Argitaratu iruzkina